מעילת הענק בהראל בית השקעות: מגיש החדשות יעקב אילון מסר עדות במשטרה

(עדכון) - עפ"י החשד, חלק מהמעילה בוצעה בחשבונות של אילון בהראל; אילון עצמו אינו חשוד בפרשה * הראל מבקשת עיקול על רכושו של גיא ויסמן ו-4 חשודים - 3 מהם לקוחות בית ההשקעות * בכירים ברשות ני"ע נפגשו בצהריים עם רוה"ח של הראל בנוגע למעילה

מגיש החדשות יעקב אילון מסר היום (ה') עדות ביאח"ה בפרשת המעילה בהראל בית השקעות. על-פי החשד, חלק מהמעילה בוצעה באמצעות חשבונות של אילון בהראל. אילון עצמו אינו חשוד בפרשה.

קבוצת הביטוח והפיננסים הראל פועלת לצמצום הנזק שנגרם לה כתוצאה ממעילת הענק שביצע לכאורה גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל בבית ההשקעות שלה. היום פורסמה בקשתה (המצונזרת) של הראל בית השקעות למתן צווי עיקול על רכוש שברשות גיא ויסמן, ושל ארבעה חשודים נוספים, מהם שלושה לקוחות של בית ההשקעות שחשודים כי שיתפו עימו פעולה במסגרת המעילה.

הראל, שמבקשת כי ההליך ייעשה בדלתיים סגורות ותחת צו איסור פרסום, הגישה בקשה לעיקול חשבונותיו של ויסמן בבנקים מזרחי טפחות, הפועלים ולאומי. בנוסף, הראל מבקשת להוציא צו עיקול על דירה בבעלותו של ויסמן הנמצאת ברחוב הראל בגבעתיים ועל הווילה שהוא מתגורר בה ברחוב הברוש בהרצליה פיתוח. כמו כן הראל מבקשת לעקל את הכספים הרשומים לזכותו של ויסמן בפוליסות ביטוח חיים, קופות גמל, קרנות פנסיה וקרנות השתלמות.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי בכירים ברשות ני"ע, בראשות משה טרי, נפגשו בצהריים עם רואי החשבון של קבוצת הראל בנוגע למעילה. ברשות ני"ע בודקים את הפעולות שאותן נקטו רואי החשבון בבית ההשקעות ובוחנים האם הביקורת הפנימית ויתר הביקורות שערכו נעשו על פי הכללים הנדרשים. במסגרת זו נפגשו היום בכירי הרשות עם אנשי קוסט פורר גבאי את קסירר (ארנסט אנד יאנג).

כמו כן, מסתמן כי רשות ני"ע לא תטען נגד ראשי קבוצת הראל שחתמו על הדו"חות הכספיים השנתיים שפורסמו ב-28 במארס, יותר משבועיים לפני ההודעה על המעילה ופיטוריו של גיא ויסמן מתפקיד המשנה למנכ"ל בבית ההשקעות, בליל 5 באפריל. את החקירה שהובילה לגילוי המעילה החלה הראל ב-10 באפריל, לאחר חג הפסח, בעקבות מידע שהתקבל מרשות ני"ע, שבדקה קודם לכן חשד להרצת מניות ולמסחר במידע פנים.

כפי שכבר דיווחנו, רשות ני"ע צפויה לקבל בימים הקרובים דו"ח מיוחד מהראל, שבו היא אמורה לפרט מה קרה בחברה סביב המעילה, ומהן ההשלכות של המעילה על פעילותה. לאחר קבלת דו"ח זה ובדיקתו צפויים אנשי רשות ני"ע להכריע כיצד לפעול בנוגע לדיווחי החברה קודם להודעה הראשונית על המעילה לבורסה. נכון לשעה זו, טרם הגיע הדו"ח, בשל המורכבות של חקירת המעילה וגילוי נזקיה.

בתוך כך, נמשכת החקירה המשפטית המאומצת. היקף הנזק שגרמה לקבוצת הראל צפוי לעמוד על מן, לכאורה במרמה, מסתכם עתה 70-80 מיליון שקל.