שונתה תוכנית המתאר לירושלים: יורחבו האזורים למגורים, תותר בנייה לגובה

הוועדה הורתה לצוות התכנון של תוכנית המתאר להמשיך ולבחון את אפשרויות ציפוף העיר, בין השאר על ידי הוספת אזורים לבנייה גבוהה וכן בדיקת שטחים נוספים לייעוד מגורים

בעקבות ביטול התוכנית להרחבת ירושלים מערבה (תוכנית ספדיה) שינתה הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ירושלים את תוכנית המתאר המקומית לעיר. השינויים כוללים הרחבת אזורים לבנייה למגורים, ציפוף והגדרה של שטחים מסוימים לבנייה גבוהה יותר. כמו כן, לדברי יו"ר הוועדה המקומית, יהושע פולק, תיבדק האפשרות להקים שכונות יהודיות בגבעת אלונה, אזור שדה התעופה עטרות ועוד.

באפריל 2006 המליצה הוועדה להפקיד את התוכנית בשינויים. התוכנית הובאה לדיון נוסף מאחר שנמצא כי לאחר ביטול תוכנית מערב ירושלים, יש לבחון תוספת יחידות דיור בתוך העיר.

הוועדה הורתה לצוות התכנון של תוכנית המתאר להמשיך ולבחון את אפשרויות ציפוף העיר, בין השאר על ידי הוספת אזורים לבנייה גבוהה וכן בדיקת שטחים נוספים לייעוד מגורים, כולל על חשבון שטחים שאינם מיועדים למגורים.

הוועדה המליצה להרחיב רצועה של אזור מגורים חדש במורדות הצפוניים של שכונת רמות, לסמן למגורים את המורדות המערביים של רמות עד לגבול שטח השיפוט של ירושלים ועוד.

העירייה מסרה כי התוכנית ממליצה על הקמת יחידה עירונית לתכנון ופיתוח במזרח העיר, השלמת התוכנית הסטטוטורית, הגדלת קיבולת הבנייה למגורים, שיקום ופיתוח תשתיות, הסדרת בעלויות בקרקעות ועוד.

בנוסף במסגרת התוכנית ישולשו שטחי הפארקים הרובעיים, תינתן עדיפות לפיתוח מרכז העיר, תוקם קריית היי-טק ולימודים אקדמיים למגזרים שונים, יוכנו תוכניות שימור ל-29 מתחמים בעיר, ותוגבל הבנייה לגובה במספר אזורים המוגדרים כאגן החזותי של העיר העתיקה ועוד.