ענקית המחקר השיווקי נילסן השתלטה על באזמטריקס הישראלית לפי שווי של כ-100 מיליון דולר

עד כה החזיקה נילסן בכ-58% מהחברה * באזמטריקס פיתחה טכנולוגיה לניתוח מדיה מקוונת שנוצרת ע"י הגולשים, כגון בלוגים וטוקבקים

ענקית המחקר השיווקי - קבוצת נילסן, משתלטת על חברת באזמטריקס (Buzzmetrics). נילסן, שהחזיקה עד כה בכ-58% מהחברה, תרכוש את שארית המניות שאינן ברשותה לפי שווי של כ-100 מיליון דולר לבאזמטריקס.

באזמטריקס הוקמה ב-1999 בארה"ב ופיתחה טכנולוגיה לניתוח מדיה שנוצרת ע"י הצרכנים (CGM), כגון בלוגים, טוקבקים וכדומה. החברה הקיימת כיום היא למעשה חיבור של 3 חברות - טרנדום הישראלית, באזמטירקס ואינטליסיק, בנוסף להשקעה אסטרטגית של נילסן.

החיבור של באזמטריקס עם נילסן התחיל ב-2005 לאחר שטרנדום, שבראשה עמד איציק פישר כמשקיע ויו"ר, רכשה אותה ולקחה את שמה לחברה הממוזגת. פישר הוא לשעבר מנכ"ל אימפריית התקשורת RSL של רון לאודר, ולאחרונה יזם בתחום הבלנאק-צ'ק (צ'רצי'ל ונצ'רס). פישר היה גם אחראי לגיוס ההשקעה אסטרטגית של נילסן בטרנדום באמצעותה נרכשה באזמטריקס ב-2005. בתחילת 2006 רכשה באזמטריקס את אינטליסיק. נילסן, כך סיפר פישר בראיון ל"גלובס" לפני שנה, נכנסה לבאזמטריקס (כ-50% בהתחלה) לפי שווי של כ-50 מיליון דולר, ובעקבות כך שונה שמה לנילסן-באזמטריקס.

נילסן עצמה נרכשה במהלך השנה האחרונה ע"י קונסורציום של קרנות פרייווט אקוויטי שנקראת וולקון (Valcon), והפכה לחברה פרטית. כעת, כאמור, מבצעת נילסן צעד נוסף ורוכשת את שארית המניות בבאזמטריקס שלא היו ברשותה. לאחר השלמת הרכישה עתידה נילסן לשלב את באזמטריקס עם חברה אחרת שעליה השתלטה בפברואר - NetRating - ותהפוך אותן ליחידת שירות אחת בתחום מידע האינטרנט. היחידה תנוהל ע"י איציק פישר.