אושרה תמ"א 13 לחופי חיפה וטירת הכרמל: תשופר הזיקה לים

ועדת השרים לפנים ושירותים, בראשות שר הפנים רוני בר און, אישרה את תוכנית המתאר הארצית (תמ"א 13) לחופי חיפה וטירת הכרמל, בנוסח שאושר במועצה הארצית.

תוכנית המתאר הארצית פועלת לשיפור החיבור בין הערים ותושביהן לחופי הים, תוך שמירה על הנוף הייחודי של ממשק ההר והים. התוכנית יוצרת חזית ים עירונית מטופחת לכל אורך חופי חיפה וטירת הכרמל, טיילת חוף רציפה שתאפשר גישה חופשית של הולכי רגל אל חוף הים לכל אורכה, פיתוח שימושים בעלי זיקה לחוף שיהיו פתוחים לציבור הרחב (כולל נופש, רחצה, ספורט ימי ועגינת כלי שיט), וטיפוח השכונות הגובלות והסמוכות לקו המים ושילובן עם ייעודי החוף.

התוכנית שאושרה מעודדת את פתיחת העיר אל חוף הים בין השאר באמצעות צירים עירוניים אל הים, צירי נגישות להולכי רגל ומעברים מהעיר לחוף מעל ומתחת לכביש ולמסילת החוף.

יו"ר הוועדה המקומית חיפה, שמואל גלברד, אמר: "זהו יום חג לא רק לירוקים, אלא לכל מי שרוצה לראות את חיפה מתפתחת. יישום תמ"א 13 יאפשר שמירת המורשת הטבעית של מפגש ההר עם הים, פיתוח בת גלים כחוף עם ספורט אתגרי ימי לפעילות ארצית ובינלאומית, ויאפשר גם לפתוח את חיפה ואת המושבה הגרמנית אל הנמל המערבי".