חשד: תוכנית מגורים בירושלים הוגדלה באמצעות חתימה מזויפת

נוספו 8 דירות לבניין, והתיק נעלם * בעוד המחוזית בודקת, הוצא היתר בנייה לתוכנית המקורית

בוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים חושדים, כי זויפה חתימת יו"ר הוועדה, רות יוסף, על תוכנית ששונתה, והוגדלו בה זכויות הבנייה לעומת התוכנית שאושרה במקור בוועדה המחוזית.

מדובר בתוכנית למבנה מגורים ברחוב מעגלי הרים בשכונה החרדית סנהדריה בירושלים. התוכנית, כפי שאושרה בוועדה המחוזית, כללה שש קומות ו-24 יחידות דיור. התוכנית אושרה ופורסמה ברשומות לאחר שלא הוגשו לה התנגדויות. כשהחלו עבודות במקום, גילו השכנים התעניינות והתברר להם שבמקום ייבנו שמונה קומות.

לדברי יו"ר הוועדה המחוזית, רות יוסף, בניסיון לבצע בירור התברר כי התיק של התוכנית נעלם וכנראה שזויפה חתימתה על תוכנית שמאשרת הגדלת התוכנית ב-33%, לשמונה קומות ובהן 32 יחידות דיור. הוועדה פנתה בעניין למשטרה לפני כשנה. בינתיים החליטה הוועדה לקיים דיון מחודש בהפקדת התוכנית, מחשש שהיזמים לא הודיעו לשכנים על התוכנית במועד הדיונים בוועדות התכנון, ובמטרה לאפשר לשכנים את זכות התגובה וההתנגדות.

לפיכך ביקשה הוועדה המחוזית מעיריית ירושלים לא להוציא היתר בנייה לפרויקט - גם לא לשש הקומות שאושרו במקור. למרות זאת הודיעה הוועדה המקומית, בראשות הרב יהושע פולק, לפני כשבועיים, שהיא מוציאה היתר בנייה לשש הקומות שאושרו בפרויקט. בעקבות זאת פנתה באחרונה הוועדה המחוזית לעירייה וביקשה שלא תוציא היתר בנייה בפועל.

עיריית ירושלים מסרה בתגובה: "בוועדה המחוזית אושרה התוכנית לבניית מבנה בן שש קומות, והדבר פורסם ברשומות. הוועדה המחוזית לא ביטלה בהחלטה את תוקף התוכנית המקורית, אלא החליטה לקיים דיון מחודש בתוכנית להפקדה. לאור זאת נותרה התוכנית למבנה בן שש קומות תקפה ומאושרת. הוועדה המקומית התבקשה על-ידי תושבים שרכשו נכסים בפרויקט להוציא היתר בנייה עבור התוכנית שאושרה בוועדה המחוזית. הוחלט להוציא היתר בנייה לאחר התייעצות עם היועץ המשפטי של הוועדה, שקבע כי לאור העובדה כי התוכנית לא בוטלה על-ידי הוועדה המחוזית ניתן לבנות מבנה בן שש קומות".