אחרי 30 שנה: מתגבשת תמ"א לתשתיות תחבורה

משרד הפנים ומשרד התחבורה יתחילו להכין תוכנית מתאר ארצית לתשתיות התחבורה היבשתיות, שתוקפה עד 2040. התוכנית, שתוכן על פי הוראת המועצה הארצית, תיתן מענה לצורכי התנועה ותעודד שימוש יעיל בקרקע. התוכנית גם תשים דגש על חשיבות הצמדת תשתיות התחבורה בינן לבין עצמן ובינן לבין תשתיות הנדסיות אחרות, וכן על חיבור בין מערכות התחבורה הפרטית והציבורית.

הצורך בתוכנית נובע מהעבודה שהתוכנית הקודמת תוכננה בשנות ה-70. מאז ועד היום נעשו בה שינויים נקודתיים רבים, שהצטברו לאוסף קטעים שאינם מתואמים זה לה. סיבה נוספת היא הצורך לקבוע בתוכנית עקרונות תכנוניים חשובים, כמו למשל מתן עדיפות לתחבורה ציבורית, הגבלות חניה, אמצעים לניהול תנועה, מעבר מואץ לתחבורה עתירת נוסעים, חסכון בקרקע, שילוב סביבה ונוף, הקשר עם הנגב, הגליל וירושלים וכן המעבר המתוכנן בין אמצעי תחבורה (ראו גם כתבה בעמ' 16).