התוכנית להקמת מגדל מגורים בתל-בנימין ברמת-גן בוטלה

במקביל קבעה ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב כי יש חשיבות בשמירה על מרקם של שכונת גנים מרווחת גם בלב העיר

ועדת המשנה להתנגדויות של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל-אביב דחתה תוכנית להקמת מגדל של 35 קומות ובו 117 יחידות דיור על שטח של 4.2 דונמים בשוליה הפנימיים של שכונת תל-בנימין ברמת-גן. בתוך כך קבעה כי יש חשיבות בשמירה על מרקם של שכונת גנים מרווחת גם בלב העיר, שכן מרקם שכזה משפיע על סביבתו באופן חיובי.

בינואר פורסמה התוכנית להפקדה והוגשו לה 7 התנגדויות, ביניהן של עמותת אדם טבע ודין, המועצה לשימור אתרים ו-70 מתושבי שכונת תל-בנימין. לטענת המתנגדים, הבניין חורג באופן ניכר מאופי השכונה שמאופיין בבנייה צמודת קרקע.

הוועדה, בראשות גילה אורון, קיבלה את ההתנגדויות. היא קבעה כי הבניין חורג באופן מהותי וקיצוני מהמרקם הקיים ומהבנייה המאפיינת את האזור. אורון ציינה כי "מדובר בשכונה ייחודית ברמת-גן, מהבודדות שנשארו".

עו"ד גדי בלושטיין, שייצג את המתנגדים לתוכנית, ציין כי "הקמת מגדל מגורים המתנשא לגובה של 35 קומות מהווה פגיעה קשה במרקם האורבני של שכונת תל-בנימין המתאפיינת בבנייה צמודת קרקע ובחלקה אף קיימים בתים המיועדים לשימור. בנוסף, הקמת הבניין היתה גורמת לבעיות תחבורה קשות בלב רמת-גן, ולכן החליטה הוועדה, בצעד מאוד נדיר, לבטל את התוכנית שכבר אושרה להפקדה".