שורקה שותף עם מרדכי יונה במקבץ דיור בראשל"צ

אפרים שורקה, המבקש לרכוש את חברת חפציבה דיור, שותף עם מרדכי יונה במקבץ דיור בראשון לציון. כך נודע ל"גלובס". פרט זה לא נמסר במסגרת הצהרת הכוונות של שורקה בתחילת השבוע לרכישת חפציבה.

שורקה שותף עם קבוצת רבינוביץ-שגיב, שבראשה עומד רו"ח יאיר רבינוביץ, במקבץ דיור ברחוב רייפמן בראשון לציון. יצוין כי שורקה הסתכסך באחרונה עם שותפיו רבינוביץ ושגיב. במקבץ דיור נוסף, ברחוב הרצל בראשון לציון, שותפה קבוצת רבינוביץ עם יונה ללא שורקה.

בדיון על הקפאת הליכים שהתקיים ביום ראשון השבוע בבית המשפט, אמר עו"ד יוסי וקנין, המייצג את SIG - חברה בשליטת שורקה ויעקב בר, כי ל-SIG הון עצמי של 500 מיליון דולר ופרויקטים בארץ בהיקפים העולים על 1.5 מיליארד שקל. לדבריו, "SIG מבקשת להיכנס להליך קצר מאוד של מו"מ, ולהזרים לתוך החברה עשרות מיליוני שקלים בתקופה מאוד קצרה והכל בהתאם למו"מ".

עוד אמר, כי למרות שאין בנק שמוכן לתת מימון מיידי, היא מבקשת לרכוש את חפציבה כעסק חי ומוכנה להזרים מיידית 50 מיליון שקל, אם תינתן לחפציבה הקפאת הליכים.

וקנין אישר כי מבדיקה ראשונית עולה שהחברה המשותפת של שורקה ושל רבינוביץ ביצעה עסקה עם מרדכי יונה על מקבץ דיור בראשון לציון. לדבריו, "זו העסקה היחידה ששורקה ביצע בשיתוף עם יונה. לא ידוע לי על דבר נוסף משותף". לדברי וקנין, בימים הקרובים יגיש שורקה את הצעתו, שתביא לידי ביטוי כל קשר קיים. "לא עולה על דעתנו להגיש הצעה בלי לציין את היקף הקשר", אמר.

בהתייחסו למניעיו של שורקה ברכישת חפציבה דיור אמר וקנין: "ההיקף של החברה והמעמד שלה הוא כזה שמי שרוצה להיות שחקן בשוק ההון, מקבל במכה אחת שלוש חברות ציבוריות ושורה של חברות פרטיות שיש להן פרויקטים בפרישה ארצית, ושותפויות כאלה ואחרות עם חברות ענק במשק. כשחקן כזה, כשהוא מזהה הזדמנות הוא נכנס".