מועצת גבעת שמואל נגד התכנית להגדלת יח"ד

תוכנית "גבעת שמואל צפון" שהופקדה בימים האחרונים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, מעוררת סערה גדולה בגבעת שמואל, כאשר בראש המתנגדים לה עומדת דווקא המועצה המקומית. ראש המועצה, זמיר בן ארי הודיע כי יאבק לסיכול התוכנית בכל הדרכים שיעמדו לרשותו, כולל מאבקים משפטיים.

התכנית מתייחסת למגרשים בצפון גבעת שמואל הצמודים לשכונת רמת הדקלים. על פי התוכנית, מספר יחידות הדיור במתחם יגדלו מ-270 ל-710 יחידות דיור, תוספת של 163%. לפי התכנית, 710 הדירות ייבנו בבניינים של 22 קומות ובמועצה חוששים כי הבנייה המסיבית תגרום לבעיות תחבורה חמורות מכיוון שכבר היום, דרכי הגישה והיציאה של גבעת שמואל ושל שכונת קרית מטלון אינם עונדים בעומס. "מדובר באוכלוסייה עם ממוצע של 2 מכוניות לדירה. כלומר לפי תכנית ההרחבה יתווספו כמעט 1,500 מכוניות באזור. אין לנו מענה תחבורתי הולם לבעיות האלה ולפגיעה באיכות החיים", אומר בן ארי.

בשבועות הקרובים אמורה המועצה הארצית לדון בערעור הרשות המקומית על אי קבלת תכניתה החלופית לקו. בן ארי מציין כי לא רק המועצה מתנגדת, אלא גם משרדי ממשלה שונים והתושבים, שמבינים כי אישור לקבוצת יזמים אחת משמעותה הגדלות רבות נוספות ליזמים "המחכים בתור".

בן ארי אומר כי ההחלטה חמורה במיוחד לאור העובדה שהן הרשות המקומית והן הוועדה המקומית לתכנון ולבניה התנגדו בתוקף לתכנית, "אך יזם הפרויקט הצליח לעקוף את המועצה ואת הוועדה המקומית לתכנון ובניה ופנה לוועדה המחוזית אשר בעזרתם ובעזרת גורמים אחרים ינסה להוציא תוכנית מסוכנת זו אל הפועל", אומר בן ארי. עד לסגירת העיתון לא התקבלה תגובה מהוועדה המחוזית.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה כי "הוועדה המחוזית החליטה להפקיד את התכנית בתנאים וכי לא יינתנו היתרי בנייה מעבר ל-270 יח"ד (בהתאם לתכנית המאושרת במקום) ללא פתרון תחבורתי".