בן אליעזר: האוצר מתעלם מהמחסור הצפוי בחשמל בשנים הקרובות

שר התשתיות: פקידי האוצר רואים את הכל רק דרך התקציב, אין להם ראיה לטווח ארוך

"שנת 2008 תהיה שנה קריטית למשק האנרגיה", כך אמר היום (ה') שר התשתיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, במסיבת עיתונאים בה הציג את יעדי המשרד לשנה הקרובה. בין היעדים שמנה השר: השלמת המו"מ עם בריטיש גז לרכישת מאגר הגז מול עזה, תחילת יישום הרפורמה בחברת החשמל והשלמת ההקמה של מערכת הולכת הגז הטבעי ופרסום המכרזים לחלוקת הגז.

בן אליעזר תקף בחריפות את מדיניות האוצר בנושא תוכנית החירום למשק החשמל, שלטענתו מתעלמת מהמחסור הצפוי בשנים 2009-2010. כזכור, משרד האוצר מתנגד לפרסום מכרז חדש להקמת תחנת כוח פרטית במישור רותם או ברמת חובב.

"למשרד האוצר אין ראיה מערכתית לטווח ארוך של משק החשמל. הם רואים את הכל רק דרך הנושא של התקציב. אני לא מוכן לעמוד מול הציבור בעוד כשנה ולהסביר מדוע אין חשמל", תקף בן אליעזר.

בהתייחסו למו"מ עם בריטיש גז, אמר שר התשתיות, כי הוא מקווה שההסכם עם בריטיש גז ייחתם עד תחילת שנת 2008. לדבריו, האוצר מטרפד עדיין הקמת חברה ממשלתית לרכישת הגז הטבעי מבריטיש גז, "אנחנו חייבים חברה ממשלתית שתרכוש את הגז הטבעי ותמכור אותו לצרכנים. יש לנו ויכוח גדול מול משרד האוצר. בריטיש גז לא מוכנה למכור, אלא רק עם הממשלה תרכוש את הגז בעצמה", אמר שר התשתיות.

בן אליעזר הוסיף, כי עליית החמאס לשלטון לא פגעה במו"מ מול בריטיש גז, "אין לנו ערעור שני על עסקת הגז עם בריטיש גז. אנחנו פועלים מול ממשלה חוקית ברשות הפלשתינית, ובכל מקרה המו"מ מתנהל מול בריטיש גז שהיא זו שמדברת עם הרשות", אמר.

בהתייחסו להעלאות המחירים האחרונות בבתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד, אמר בן אליעזר, כי "המשק נוכח בטעותו רק לפני שבועות מספר עם הקפיצה במחירי בתי הזיקוק שהוכיחו את הטענה כי פיצול והפרטת בתי הזיקוק הוא משגה שכלל הציבור ישלם עליו", אמר. לדברי בן אליעזר, המשרד שוקל להמליץ על הפעלת מנגנונים על בתי הזיקוק כדי למנוע המשך עליות מחירים.

בהתייחסו לרפורמה בחברת החשמל, שב ואמר בן אליעזר, כי לא תהיה רפורמה ללא הסכמת ועד עובדי חברת החשמל. לדבריו, ההצעה שהגישו באחרונה העובדים מהווה בהחלט בסיס למו"מ, ולאחר הפגישה בינו לבין שר האוצר ויו"ר ההסתדרות יחלו מו"מ מרתוני של מספר חודשים.

בן אליעזר הוסיף, כי "אין בכוונת המשרד לפעול באופן חד צדדי כנגד חברת החשמל, ואם יהיה צורך נאריך את הרשיונות של החברה פעם נוספת".

בהתייחסו לבחירת מנכ"ל חברת חשמל, אמר שר התשתית, כי תוך חודש ימים יהיה מנכ"ל חדש לחברת החשמל. לדבריו, הוא הינחה את יו"ר חברת החשמל, מוטי פרידמן, לסיים במהירות את הליך בחירת המנכ"ל, בשל מצבה של החברה. בן אליעזר הוסיף, כי הופתע מההתפטרות של סמנכ"ל הכספים של חברת החשמל, אבנר יהודאי ואמר כי קרא על כך בעיתון "גלובס".

לדבריו, "למרות ההתפטרויות אני לא מודאג. הכתובת שלי היא יו"ר הדירקטוריון, מוטי פרידמן, ואני סומך עליו במאה אחוז. אין אדם בלי תחליף", אמר בן אליעזר.