מנכ"ל דלק מוטורוס, גיל אגמון, חשוד ששיחד עובד בוועדה לתכנון ובנייה

עם אגמון נעצר גם סמנכ"ל התפעול; נעצר עובד לשעבר, הטוען כי החברה חייבת לו כספים; החוקרים חושדים אם העובד ניסה לסחוט את מנהלי החברה

מנכ"ל דלק מוטורס ודלק רכב, גיל אגמון, וסמנכ"ל התפעול של דלק מוטורס, יורם מזרחי, נעצרו היום ע"י היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) במשטרה, בחשד לעבירות של מתן שוחד לעובד ציבור בוועדה לתכנון ובנייה.

ייתכן שהחשדות נוגעים למרכז הלוגיסטי שהקימה דלק מוטורס ב-2003 באזור התעשיה ניר-צבי, על שטח של כ-80 אלף מ"ר, בהשקעה של כ-60 מיליון דולר. בעבר טענה המדינה לבנייה חריגה של דלק מוטורס במתחם, וכן שהפעילות במרכז החלה ללא קבלת טופס 4 וללא צו אכלוס מהוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

דלק רכב הציבורית, שבבעלות יצחק תשובה, היא היבואנית והמשווקת של רכבי מאזדה ופורד. אגמון הוא גם בעל 15% ממניות דלק רכב, והוא נחשב לאחד השכירים העשירים בישראל.

בנוסף לשניים נעצר עובד החברה לשעבר, בן 54 מהרצליה, בחשד לעבירות של ניסיון סחיטה, איומים ושוחד. העובד לשעבר שימש כמעין פרויקטור בחברה ולא היה בעל תפקיד מוגדר. חשד אחד נגדו נוגע לכך שבמסגרת עבודתו נתן שוחד לגורמים אחרים (עובדי ציבור) שמולם עובדת החברה.

חשד נוסף הוא שלאחר שסיים את עבודתו בחברה הוא טען שזו חייבת לו כספים, אולם היא סירבה לשלם לו. חוקרי המשטרה חושדים כי העובד ניסה לסחוט את מנהלי החברה ואיים עליהם לחשוף כביכול את מעלליהם אם לא ישולמו לו הכספים.

ככל הנראה, בתום חקירתו במשרדי היאל"כ בלוד הוא יובא להארכת מעצר בבית משפט השלום ברמלה.

במקביל, כאמור, בוחנים חוקרי היאל"כ את טענותיו לגופן, ובמסגרת זו נחקרים שני הבכירים בדלק מוטורוס.

גיל אגמון (44) החל את דרכו בחברת דלק כ"בן של". אביו, אברהם אגמון, היה מנכ"ל חברת דלק מוטורס ומנכ"ל משרד האוצר. אגמון הצעיר לא האמין שהייחוס המשפחתי מספיק כדי להגיע רחוק והחל לעבוד בחברת דלק מוטורס בתפקידי שיווק זוטרים.

אחרי שלמד למכור מכוניות, קודם אגמון לתפקיד מנכ"ל החברה והפך את מאזדה ופורד למכוניות הנמכרות בישראל. גם יצחק תשובה הבין זאת, ותגמל אותו בחבילת מניות אטרקטיבית, בנוסף לבונוסים שמנים.