הכדור חוזר למגרש המשלתי; אחרי המכירה הסיטונאית - יו"ר עמידר לממשלה: "יש לרכוש אלפי דירות לנזקקים"

משרד השיכון בתגובה: "אין סיכוי שהמדינה תתחיל לרכוש עתה דירות במחיר ממוצע של 160 אלף דולר לדירה"

בניגוד למדיניות המוצהרת של הממשלה, לפיה אין לבנות יותר דירות דיור ציבורי, דורש יו"ר עמידר, דורון כהן, משר השיכון, זאב בוים, לרכוש אלפי דירות למען הנזקקים. במכתב לבוים היום (ב') כותב כהן, שבשל המחסור החמור בדירות והמצוקה הרבה של המשפחות הממתינות לדירה, על המדינה לרכוש אלפי דירות דיור ציבורי למען הנזקקים, שכן תור הממתינים לדיור ציבורי הולך ומתארך. לדבריו, כבר כיום ממתינים לדיור כ-50 אלף משפחות, מתוכן 20 אלף קשישים.

מכתבו של כהן עורר תדהמה רבה במשרד השיכון, שמזה מספר שנים תומך במדיניות של סבסוד שכר דירה לזכאים ולא במדיניות של רכישת דירות. יצוין, שחוק הדיור הציבורי נחקק לפני מספר שנים מתוך כוונה למכור לדיירים את דירותיהם מתוך אמונה שמדינה אינה מסוגלת לנהל דירות דיור ציבורי.

במשרד השיכון אמרו בתגובה, שאין סיכוי שהמדינה תתחיל לרכוש עתה דירות במחיר ממוצע של 160 אלף דולר לדירה, במיוחד לאור העובדה, שהרכישה תטיל עליה את חובת הטיפול בדירות למשך השנים הבאות.

במכתבו לבוים מסביר כהן, שעמידר יישמה בהצלחה מרובה את מדיניות הממשלה למכור את הדירות לדיירי הדיור הציבורי, והעבירה לאוצר המדינה כ-260 מליון שקל וכי כתוצאה מכך גדל תור הממתינים לדירה. לדבריו, המחסור בדירות מייצר פצצת זמן חברתית וכי דיור הולם הוא המפתח לכל פתרון חברתי ולחילוץ ממעגל העוני.