מעבים את מרכז ירושלים: המחוזית אישרה 270 יח"ד ליד רמת שרת

ייבנה מגדל של 18 קומות ולצידו חמישה מבנים של 8 קומות, על קרקע של מוסד ציבורי

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים החליטה להפקיד בתנאים תוכנית להקמת 270 יחידות דיור במתחם של 20 דונם, בין שכונות רמת שרת ובית וגן בירושלים. מטרת התוכנית היא שינוי ייעוד חלק משטח למוסד לאזור מגורים, שפ"פ ושצ"פ. במקום פועל כיום מוסד לילדים בסיכון. יזמי התוכנית מתכוונים לפנות את המוסד לילדים, ולהעבירו לקרית יערים.

עורכת התוכנית, האדריכלית נעמה מליס, הציגה לוועדה מספר חלופות בינוי. אלה כללו חלופה לבינוי של מגדל אחד בגובה 18 קומות, וחמישה מבנים של 8 קומות; חלופה הכוללת מגדל של 24 קומות ו-5 מבנים נמוכים; וחלופה של 6 מבנים של 9 קומות כל אחד. נושא גובה הבנייה עורר ויכוח בוועדה. לבסוף התקיימה הצבעה לגבי החלופה ל-18 קומות ולגבי החלופה ל-24 קומות למגדל. בתמיכה של רוב החברים בוועדה נבחרה ההצעה של 18 קומות.

הוועדה הפקידה את התוכנית במספר תנאים. היא ציינה בהחלטתה, כי "מדובר בתוכנית שהינה על חטיבת קרקע גדולה באופן יחסי, הזמינה לבנייה בתוך העיר. התוכנית מציעה יחידות דיור בין שתי שכונות חזקות, והוועדה סבורה כי יש מקום לפתח את המתחם למגורים ברמה גבוהה, וזאת תוך מתן מענה לצרכי הציבור במתחם". עוד ציינה הוועדה, כי היא סבורה שחלופת מגדל גבוה וחמישה מבנים נמוכים יותר תאפשר ניצול יעיל של הקרקע, ותביא למשיכת אוכלוסיה חזקה למתחם.

חבר הוועדה ונציג הארגונים הסביבתיים, אברהם שקד, שהתנגד לשתי החלופות שנבחנו, אומר כי אינו מתנגד למגורים באזור, אולם אזור זה אינו מתאים לבנייה כה גבוהה. המגדל שייבנה יתנשא גבוה יותר ממגדלי שכונת הולילנד הבולטים, והוא נצפה מכל עבר. כמו כן, לדבריו, הניסיון של הוועדה למנוע באמצעות תוכנית זו גלישה של אוכלוסיה חרדית משכונת בית וגן לרמת שרת הוא עקר.