הספין של אילן שילוח? הדיח את המנכ"לים המשותפים במקאן-אריקסון

הסיבה לפיטורי אורן פרנק ושירה מרגלית, בת זוגו של שילוח: התבטאויות נגד לקוחות המשרד

רעידת אדמה בעולם הפרסום: אילן שילוח, יו"ר קבוצת מקאן-אריקסון בישראל פיטר היום (ה') את אורן פרנק ושירה מרגלית מתפקידם כמנכ"לים משותפים. מרגלית, בת זוגו של שילוח הנמצאת בהריון מתקדם, תתחיל את חופשת הלידה שלה מוקדם מהמתוכנן. באשר לעתידו של פרנק בקבוצה טרם התקבלה החלטה סופית. שילוח לוקח לידיו מחדש את המושכות וינהל מעתה בעצמו את משרד הפרסום.

ההחלטה על פיטורי השניים התקבלה לאחר שב"ידיעות אחרונות" פורסם היום חלק ממאמר שכתב פרנק בבלוג שלו המתייחס לפרשת טיב טעם. מהדברים שכתב משתמע, כאילו רפי גינת ואנשי כלבוטק מסתפקים בדגים קטנים ואינם מעיזים להתעמת עם טייקונים דוגמת נוחי דנקנר, הבעלים של קבוצת אי.די.בי.

משרד מקאן-אריקסון מטפל בשלושה תקציבים משמעותיים של הקבוצה: מחצית מתקציב סלקום; תקציב חוגלה-קימברלי ועד אתמול גם בתקציב ברק, שעובר בימים אלה ל-JWT ישראל.

המאמר של פרנק הצטרף למעידה תקשורתית נוספת שרשמה מרגלית בראיון לעיתון "פירמה" של "גלובס" לפני מספר חודשים. בראיון התייחסה מרגלית לסיבות שבגללן שוק הפרסום לא צומח והציגה כדוגמה את המתרחש בשוק הסלולר באומרה: "יש איזה תיאום שנעשה בין החברות באמצעות העיתונים. אף אחד לא שובר את הכלל ועושה משהו שדופק את האחרים, ותקציבי הפרסום יכולים באמת לקטון".

בתגובה על ההחלטה לפטר את פרנק ומרגלית אמר היום שילוח: "התבטאויות מהסוג הזה אינן מקובלות עליי. למשרד הפרסום יש חובת נאמנות כלפי לקוחותיו. חובה זו דורשת כללי התנהגות אתיים ברורים. התבטאויות אלה חורגות מכללים אלה".