תוכנית ספדיה חוזרת? אושרה הקמת אזור תעסוקה בהר חרת

בקואליציה מציינים כי ההחלטה לאשר אזור תעסוקה מחוץ לירושלים ניתנה למרות שלא חל כל שינוי בנסיבות התכנוניות

ועדת המשנה לנושאים תכנוניים עקרוניים (ולנת"ע) אישרה את תוכנית המתאר המחוזית למחוז ירושלים (תמ"מ 1/30) במסגרתה יוקם אזור תעסוקה בהר חרת. תוכנית זו היתה כלולה בזמנו בתוכנית הבנייה במערב ירושלים, תוכנית ספדיה.

לטענת הקואליציה לשימור הרי ירושלים וארגון "ירושלים בת קיימא", החלטה זו עומדת בסתירה להחלטת המועצה הארצית משנה שעברה לדחיית תוכנית ספדיה. בהחלטה על הדחייה נקבע, כי השטח באזור הר חרת יחזור לייעודו המקורי - שטח פתוח שניתן, לדעת הקואליציה, לשקמו כפארק לטובת תושבי מטרופולין ירושלים.

תוכנית ספדיה נדחתה בין היתר בשל הנימוק שניתן לעבות את העיר עצמה, לצופף אותה ולחזקה פנימה. בקואליציה טוענים כי משמעות ההחלטה היא למעשה צעד ראשון בהחזרת תוכנית ספדיה, בשיטת ה"סלמי". אישור הקמת אזור התעסוקה מחוץ לשטח השיפוט של ירושלים בהר חרת, לטענתם, בעייתי במיוחד לאור הנתונים על עודף שטחים לפיתוח תעסוקה בירושלים, בהיקף של 5287 דונם שבהם ניתן לבנות 4.6 מיליון מ"ר.

בקואליציה מציינים כי ההחלטה לאשר אזור תעסוקה מחוץ לירושלים ניתנה למרות שלא חל כל שינוי בנסיבות התכנוניות וכי אישור אזור התעסוקה בהר חרת עלול להשיב לדיונים גם את כביש הטבעת המערבי, על מנת שישרת את אזור התעסוקה. לכביש זה יש התנגדות נמרצת מצד ארגונים ירוקים. ממשרד הפנים לא נתקבלה תגובה עד סגירת הגיליון