חברת החשמל יצאה במכרז להקמת תחנת כוח על בסיס גז טבעי בחיפה

למרות ההחלטה להקפיא את כל ההתקשרויות למכרזים החדשים, חברת החשמל פרסמה בשבוע שעבר מכרז גדול להקמת תחנת כוח על בסיס גז טבעי בחיפה. כך נודע ל"גלובס". מדובר במכרז לביצוע עבודות אזרחיות להקמת תחנת הכוח. בחברת החשמל מסרבים להתייחס להיקף הכספי של המכרז, אולם במשק החשמל מעריכים, כי היקפו נאמד ב-100 מיליון שקל.

דובר חברת החשמל מסר בתגובה, כי ההחלטה להקפיא את המכרזים אינה נוגעת לפעילות הקשורה לפיתוח משק החשמל, והחברה ממשיכה בהיערכותה על מנת למנוע מחסור אפשרי בחשמל. הקמת תחנת כוח נוספת במחזור משולב בחיפה היא חלק מתוכנית החירום שגיבשה החברה במטרה לתת מענה למחסור הצפוי בחשמל בשנים 2009-2010.

כחלק מהתוכנית שקיבלה את אישור הממשלה, הוחלט לזרז את ההליכים להקמת שתי יחידות ייצור נוספות במחזור משולב באתר תחנת הכוח בחיפה. מדובר בתוספת של 400 מגה-וואט ליכולת הייצור של חברת החשמל.

מועד הגשת ההצעות למכרז נקבע כבר ל-19 בדצמבר 2007. לפי לוח הזמנים שנקבע למכרז, העבודות צפויות להסתיים בתוך כשנה וחצי, והפעלת התחנה צפויה לקראת אמצע שנת 2009.

יצוין, כי טורבינות הגז לתחנת הכוח בחיפה נרכשו כבר לפני מספר שנים מחברת סימנס מגרמניה, אך עד כה טרם נעשה בהן שימוש בעקבות העיכוב בהגעת הגז הטבעי לאזור חיפה.

לפי הערכות משרד התשתיות, תשתית הולכת הגז הטבעי תגיע לאזור מפרץ חיפה לקראת תחילת שנת 2009, זאת לאחר שלאחרונה אישרה חברת הגז הממשלתית את ההסכם עם שותפות סולל בונה-גיזוני להקמת צינור הגז לצפון.