איש העסקים היהודי-בריטי, אפרים שחמון: "אקירוב לא מסר לי הדירה שרכשתי במגדלי צמרת ובנה פיר מעלית בשטחה"

בין השניים קיים סכסוך סביב בניית מעלית פרטית בדירת הדופלקס של אקירוב במגדלים

איש העסקים היהודי-בריטי, אפרים שחמון, ואשתו לילי הגישו היום (ד) למחוזי בת"א תביעה לאכיפת הסכם ותשלום פיצויים בסך כ-1.3 מיליון שקל נגד איש העסקים אלפרד אקירוב. זאת, במסגרת הסכסוך בין הצדדים סביב בניית מעלית פרטית בדירת הדופלקס של אקירוב בפרויקט מגדלי צמרת בת"א של חברת מגדלי אלרוב שבשליטת אקירוב, הנמצאת מעל דירה שרכשו הזוג שחמון.

שחמון רכש תשע דירות בשווי 50 מיליון שקל בפרויקט, בהן דירה הנמצאת בקומה 28 מתחת לדופלקס של אקירוב תמורת 14 מיליון שקל, ששולמו מראש עם חתימת ההסכם באוקטובר 2004.

ביולי אשתקד הגיש שחמון לשלום בת"א, בקשה לקבלת צו מניעה כנגד אקירוב ומגדלי אלרוב, להפסקת בניית המעלית, בטענה שהיא פולשת לתוך חדר הממ"ד שבדירתו והפכה אותו ללא שמיש. המחלקה המשפטית של עיריית ת"א הגיש נגד אקירוב כתב אישום בעניין על חריגות בנייה. אקירוב מסרב למסור לשחמון את דירתו עד שיאות להסיר לאלתר את ההתנגדות שלו לבניית המעלית. שחמון בתגובה חילט את הערבות הבנקאית בסך 200 אלף דולר שקיבל מחברת אלרוב בעת חתימת החוזה.

בתביעה שהגישו כעת, מבקשים בני הזוג שחמון לאכוף את הסכם המכר ולהורות על מסירת החזקה בדירה לידיהם. עוד הם מבקשים צו עשה להריסת הבנייה שנעשתה, לדבריהם, בניגוד להסכם כדי לבנות את המעלית. עוד מתבקש ביהמ"ש לחייב את אקירוב לפצותם בגין מטרד ועוגמת נפש, דמי שכירות ראויים והוצאות משפטיות.

פגיעה קניינית

הזוג שחמון טוען כי אקירוב חדר ללא כל רשות מצידם לתוך הממ"ד המזרחי שבדירתם כדי לבנות פיר למעלית הפנימית שבדירתו בניגוד להיתר המקורי. לדבריהם, הדבר מהווה פגיעה קניינית ובטיחותית חמורה בדירתם, וכתוצאה מכך לא ניתן להשתמש בממ"ד כממ"ד חוקי אלא רק כמחסן חסר תועלת. כמו כן, לטענתם, הדבר מהווה גם מפגע סביבתי הגורם למטרד ולירידה באיכות החיים בדירתם.

"אין זה סביר ומתקבל על הדעת ואף אסור שתוכשר הקרקע (לבניית המעלית), כדי שלא תותר בעתיד פגיעה קניינית ברוכש דירה וזאת אך ורק לצורך סיפוק הנאותיו האישיות של בכיר בחברה קבלנית, הבונה את הפרויקט בו מצויה הדירה", טוענים התובעים.

התובעים טוענים עוד, באמצעות עו"ד יוחאי נאוי, כי חברת מגדלי אלרוב החתימה אותם במועד חתימת ההסכם לרכישת הדירה על תשריט שונה מהתשריט המקורי, שמעולם לא הוצג להם לפני כן. זאת, לדבריהם, מבלי להפנות את תשומת ליבם לפגיעה בדירתם בשל בניית פיר המעלית בשטחה.

לדבריהם, החלפת התשריט המקורי בתשריט שהוכן יום אחד לפני החתימה על הסכם המכר, נעשתה במזיד ותוך תכנון מראש של מגדלי אלרוב. זאת, לטענתם, תוך ניצול העובדה כי הם תושבי חוץ ותוך הנחה כי הם לא יהיו בשלב הבנייה בארץ. טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 1069/08).