עידן עופר תובע מיליון שקל ממיקי רוזנטל: "רודף את משפחת עופר באובססיביות"

עופר טוען כי איש הטלוויזיה מפרסם שקרים נגדו ונגד משפחתו ואף הטרידם בכמה אירועים

מנסה לעצור את ה"בולדוזר": איש העסקים עידן עופר הגיש לבית משפט השלום בת"א תביעת דיבה בסך מיליון שקל מאיש הטלוויזיה מיקי רוזנטל, בטענה לפרסום שקרים ורדיפה אובססיבית של משפחת עופר.

עידן הוא בנו של סמי עופר, שיחד עם אחיו יולי עופר מוכרים כמחזיקים בקבוצת "האחים עופר", המזוהה בעיקר עם חברות כמו צים והחברה לישראל. עידן עופר משמש כיו"ר שתי החברות הללו ופעיל בהנהלתן.

באמצעות עו"ד אריאל שמר טוען עופר, שרוזנטל "ביצע ומבצע במשך שנים ובאופן עקבי ומתמשך, שורה של התנהגויות אסורות, פוגעניות ובלתי חוקיות" נגדו ונגד משפחתו ועסקיהם. זאת, "תוך שהוא עושה שימוש לרעה במעמדו ובתפקידו כעיתונאי וכאיש תקשורת, תוך חריגה מכל עבודה עיתונאית נורמטיבית ומקובלת והפיכתה למסע רדיפה אובססיבי", שבו רוזנטל הודה בעצמו.

התביעה הוגשה, לדברי עופר, אחרי שהמסע האובססיבי החל ללבוש "לבוש של התבטאויות חמורות ובלתי נסבלות של רוזנטל, החוזרות ונשנות על ידו, למרות שהוזהר".

בין היתר, נטען, רוזנטל התנפל בעבר על בתו של עופר כשהיתה בת 12, צילם אותה כשהיא רכובה על סוס ושידר את הצילומים במסגרת תוכנית שעשה במטרה להשמיץ ולבזות אותה ואת אביה, וזאת במסגרת ניסיונותיו לחדור לפרטיות המשפחה, "לראיין" את חבריה ולהטריד באופן מאיים.

הטרדה נוספת, לדברי עופר, היתה באירוע חנוכת בית הספר לתקשורת על שם סמי עופר במרכז הבינתחומי בהרצליה, לפני כשנה. רוזנטל וצוותו באו כדי "לפגוע בחגיגיות האירוע, להטריד אורחים שהגיעו לאירוע, ולגרום בכך לעידן ולמשפחתו צער ועוגמת נפש", כשרק מאבטחים מונעים את כניסתו למקום.

בסוף אוגוסט האחרון התייצב ה"בולדוזר" בחתונה בקיסריה של אחד מבני משפחת עופר. "גם כאן הגיע רוזנטל במגמה להטריד ולפגוע, התייצב עם צוותו בפתח האירוע והפעיל אותה טקטיקה של 'שליפת' מיקרופון באופן מפתיע בפרצופם של אורחים, והצבת שאלות פרובוקטיביות בפניהם", נטען.

"מזהמים את האוויר"

הדיבה הראשונה לה טוען עופר פורסמה בראיון של רוזנטל ב"דה-מרקר", שם אמר שהאחים עופר מתמחים בהוצאת כספים שאינם מגיעים להם מהמדינה. כשנשאל מדוע הוא מרבה לעסוק דווקא בהם, השיב: "כי זו השיטה. הם נבחרו בין היתר כי הם מתמחים בדיפוזיה הזו של להוציא מהמדינה כספים שלא מגיעים להם. יש פה הרבה אנשים עשירים ואין לי בעיה איתם - שיתעשרו אבל באופן הגון".

הדיבה השנייה לכאורה פורסמה בכרוזים שהפיץ רוזנטל לעובדי מפעלי הברום שבשליטת משפחת עופר, ב"דוכן" שהקים סמוך למפעל. בכרוזים נכתב: "הם (האחים עופר - נ.ש.) עושים במדינה שלנו כבשלהם, הם מזהמים את האוויר, הם עושקים עובדים והמדינה בתגובה מחלקת להם מתנות. כשיצאנו לעשות סרט על קשריה של משפחת עופר עם המדינה ידענו שזה לא יהיה פשוט. אבל עובי הקשרים וההתנגדות הגורפת מכל הכיוונים הצליחה להדהים גם אותנו".

עידן עופר מבקש מבית המשפט להורות לרוזנטל להפסיק להטריד אותו ואת משפחתו, להתנצל בפניו ולפצותו. הוא מצהיר שאם יזכה יתרום את הפיצוי "לצדקה או למטרות ציבוריות ראויות אחרות". טרם הוגש כתב הגנה. (ת.א. 11107/08).