בתוך 90 יום: תכנית עבודה מפורטת לחיזוק מבני ציבור נגד רעידות אדמה

על פי הערכות, המדינה תידרש להשקיע 5 מיליארד שקל לחיזוק מבנים ב-20 השנים הקרובות

הממשלה החליטה הבוקר כי בתוך 90 יום תגובש תכנית עבודה מפורטת לחיזוק מבני ציבור נגד רעידות אדמה. הממשלה קיבלה את הצעת שר התשתיות הלאומיות ויו"ר ועדת השרים להיערכות לרעידות אדמה, בנימין (פואד) בן אליעזר ושר האוצר, רוני בר-און להקים צוות משותף שיכין תוכנית עבודה מפורטת לחיזוק מבני ציבור.

הצוות המשותף, בראשות מנכ"ל משרד התשתיות הלאומיות, חזי קוגלר והממונה על התקציבים באוצר, רם בלניקוב ימליץ לממשלה ימליץ תוכנית עבודה שתיושם החל מ-2009 ותינתן בה עדיפות לחיזוק מבני ציבור חיוניים.

בן אליעזר הדגיש בישיבת הממשלה כי תוכנית העבודה תכלול המלצות לתקצוב של חיזוק המבנים, מעבר לתוכנית העבודה הכללית. לדברי השר, יידרש תקציב של 5 מיליארד שקל לחיזוק המבנים ב-20 השנים הקרובות. "עלות חיזוק המבנים נמוכה בהרבה מהנזק הכלכלי שייגרם למשק כתוצאה מרעידות אדמה, ותוכל להביא להצלתם של אלפי אזרחים. משימתנו היא להמשיך בהיערכות המדינה לקראת רעידת האדמה הבאה", אמר השר.

בישיבה הציג יו"ר ועדת ההיגוי לרעידות אדמה, פרופ' אבי שפירא, את התרחישים הצפויים כתוצאה מרעידת אדמה. בין היתר כללה סקירתו של שפירא, תחזית על פיה רעידת אדמה בבית שאן בעוצמה של 7.1 תגרום ל-9,500 הרוגים, 22,000 פצועים, 230,000 אזרחים שיפונו מבתיהם, הרס של 7,800 מבנים ונזק ל-28,000. העלות למשק כתוצאה מרעידה כזו, נאמדת במיליארדי שקלים.