קניון גן העיר חתם את 2007 עם פדיון של 217 מיליון שקל

מתמודד עם תחרות קשה מהקניונים הרבים שקמו באזור * בקרוב יוכרע אם התמהיל ימשיך להיות יוקרתי בלבד או שייערך שינוי

קניון גן העיר חתם את שנת 2007 עם גידול של 11% בפדיון ל-217 מיליון שקל, לעומת 195 מיליון שקל ב-2006. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס".

קניון גן העיר שנפתח כקניון יוקרה, נאלץ להתמודד בשנים האחרונות עם תחרות קשה מהקניונים הרבים שקמו באזור וביניהם קניון רמת אביב, קניון עזריאלי, קניון גבעתיים, ואפילו קניון ארנה וקניון שבעת הכוכבים בהרצליה הנוגסים בו, אם כי במידה פחותה.

הקניון מצוי בימים אלה בעיצומו של תהליך שינוי בתמהיל החנויות והתאמתו לתחרות. במסגרת זו החליטה הנהלת הקניון שלא להאריך את חוזה השכירות של מספר סוחרים פרטיים. במקומם נכנסים לקניון בית הקפה "דודו אוטמזגין" ששכר שטח של 100 מ"ר במחיר של 50 דולר למ"ר או 8% מהפדיון. לאוטמזין 5 בתי קפה באזור חיפה והקריות, והסניף בגן העיר הוא סנונית ראשונה להתפתחותה של הרשת במרכז הארץ. הסניף שנפתח בהשקעה של 1.2 מיליון שקל מבודל מרשתות הקפה בדגש על דברי המאפה המונים מגוון רחב ביותר.

בנוסף, בעוד כשבועיים יפתח בקניון סניף של המעצב דני מזרחי "DANI MIZRAHI ready to wear". היום נמכרות שמלות כלה ובגדי ערב של מזרחי בחצרות יפו בלבד. מזרחי שכר בגן העיר חנות בגודל 257 מ"ר לפי 40 דולר למ"ר.

שני עסקים נוספים הנכנסים לקניון הם רשת ללין ששכרה חנות בגודל 35 מ"ר לפי 60 דולר למ"ר או 8% מהפדיון, וכן "בר-בית קפה" עסק חדש שמקימים 3 טייסי קרב משוחררי חיל האוויר. השלושה שכרו שטח של 316 מ"ר במחיר של 25 דולר למ"ר.

"נכון שיש תחרות, אבל קניון גן העיר נותן היום פייט. הקניון מאוכלס היום במלואו, על ידי מותגים ארציים ומותגי יוקרה בינלאומיים. לראשונה אחרי הרבה שנים, יש לנו רשימה של 8 רשתות אופנה והנעלה ארציות הממתינות להיכנס לקניון. עובדה זו, כמו גם הנתונים הכספיים, מעידים על השינוי שהקניון עבר", אומר דדי ריזל, מנכ"ל הקניון.

למרות השינוי, הקניון עורך מזה מספר חודשים בחינה מעמיקה שתקבע את האסטרטגיה החדשה שלו: האם למצב אותו כיוקרתי בלבד, קניון עממי או למצוא שביל זהב שישלב בין השניים. טרם נקבעה ההחלטה הסופית כיצד ינהג הקניון.