D&B: גידול בפעילות אדריכלים ישראליים בחו"ל; משרד יסקי מור סיוון בראש דירוג המשרדים הגדולים בארץ

הגידול הביא לזינוק של 26% במס' העובדים המקצועיים ב-20 משרדי האדריכלים הגדולים בארץ

דרוג דנס 100 של משרדי האדריכלים בישראל, שערכה חברת דן אנד ברדסטריט ישראל, מעיד על המשך הצמיחה של משרדי האדריכלות הגדולים. מהדרוג עולה, כי ב-20 משרדי האדריכלים הגדולים בישראל חל ב-2007 גידול של 26% במספר העובדים המקצועיים (אדריכלים, שרטטים וכד').

מספר המועסקים בעשרים המשרדים הגדולים הגיע בסוף 2007 ל-778 עובדים מקצועיים, לעומת 619 בסוף 2006. גם במספר העובדים הכללי חל גידול של 20% בהתאמה, ל-891 עובדים.

דירוג משרדי האדריכלים הגדולים מעלה, כי משרד יסקי מור סיוון הוא משרד האדריכלים הגדול בישראל, השומר על מקום הראשון בשנתיים האחרונות. המשרד מונה 123 עובדים מקצועיים.

מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, מציין כי ההתעוררות בשוק הנדל"ן בישראל השפיעה גם על שוק האדריכלים, לצד המשך המגמה של יציאת אדריכלים לחו"ל. לדבריו, בקרב המשרדים הגדולים ניכרת מגמה של התמקצעות ומומחיות בתחומים ספציפיים כמו בנייה ירוקה, תכנון מגדלי מגורים, תכנון צמודי קרקע, התמחות בקידום תוכניות בניין עיר וכיוצ"ב.

עוד ציין קובנט, כי ההתפתחות של שוק מגורי היוקרה בישראל, הזוכים לביקושים גם מצד קהל ישראלי וגם מצד משקיעי חו"ל, השפיעה גם היא על משרדי האדריכלים הגדולים לאור הדרישה לתכנון איכותי בסטנדרטים גבוהים.

כלכלני דן אנד ברדסטריט מציינים, כי 13% ממשרדי האדריכלים מדורגים בסיכון התקשרות גבוה, בדומה לסיכון כלל המשק. 70% מהם מדורגים בסיכון התקשרות בינוני, והיתר בסיכון נמוך.

יו"ר עמותת האדריכלים המאוחדים, אנדה בר, מייחסת את הגידול במספר העובדים המקצועיים בעיקר לגידול בהיקף הפעילות של המשרדים בחו"ל. לדבריה, יזמים ישראלים שבונים בחו"ל מעדיפים להעזר באנשי המקצוע הישראלים.