הוועדה המחוזית מרכז שוב דחתה את אישור מתחם איקאה בראשון לציון

הוועדה קבעה כי למרות שהתוכנית מצומצמת יותר לעומת הקודמת שנדחתה באוקטובר, היא עדיין לא עונה על ההנחיות של הוועדה המחוזית

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז מרכז דחתה את התב"ע המצומצמת שעיריית ראשון לציון הגישה במתחם שורק אשר נועד לשמש את סניף איקאה ופרויקט מסחרי של גזית גלוב. זאת לאחר שלפני כמה חודשים דחתה תוכנית נרחבת יותר שהגישה העירייה לשינוי יעוד הקרקע.

הוועדה, בראשות שוקי אמרני, קבעה כי למרות שהתוכנית מצומצמת יותר לעומת הקודמת שנדחתה באוקטובר, היא עדיין לא עונה על ההנחיות של הוועדה המחוזית. הוועדה הנחתה את הוועדה המקומית ראשון לציון לשבת עם לשכת התכנון המחוזית במשרד הפנים ולגבש תוכנית שתהיה תואמת להחלטת שנתקבלה.

בהחלטתה הקודמת, בה דחתה את התוכנית המורחבת, ציינה הוועדה כי "אין מקום לאשר את התוכנית במתכונת המבוקשת, שכן היא אינה עולה בקנה אחד עם מדיניות התכנון הארצית והמחוזית בשל חשש לפגיעה באזורי המסחר העירוניים ובשל העובדה שהיא באה במקום מגרשי תעשייה ולוגיסטיקה גדולים החשובים לתפקודו והתפתחותו של המחוז".

הוועדה הוסיפה אז כי התוכנית מנוגדת למדיניות התכנון הארצית, שקבעו מדיניות של ביסוס המסחר במרכזי הערים, ולא חיזוק קניונים חוץ עירוניים או כאלה המנוכרים לריקמה העירונית.

עם זאת, נקבע באותה החלטה כי "ככל שתוגש תוכנית מצומצמת שבאה לתת מענה לצורך זה, תוך קביעת הוראות מפורשות למניעת פגיעה באזורי המסחר הקיימים, תשקול אותה הוועדה בלב פתוח".