ניצחון לעיריית הרצליה: העליון אישר הקמת פארק עירוני בשטח של 717 דונם

העירייה תוכל להקים פארק עירוני ירוק בשטח הבאסה (הביצה) שבין שדרות שבעת הכוכבים לרחוב הבריגדה, בסמוך לנתיבי איילון

בית המשפט העליון קבע היום (ד') סופית כי עיריית הרצליה תוכל להקים פארק עירוני ירוק בשטח הבאסה (הביצה) שבין שדרות שבעת הכוכבים לרחוב הבריגדה, בסמוך לנתיבי איילון. בכך ביטל בית המשפט פסק דין של בית המשפט המחוזי בתל-אביב, שהורה להחזיר את הדיון למוסדות התכנון על מנת לבחון אפשרות של בניית 1,400 יחידות דיור על השטח, שיוקצו לבעלי הקרקע באמצעות איחוד וחלוקה מחדש.

מוסדות התכנון והעירייה החליטו להפקיע שטח של 717 דונם באזור האמור על מנת להפכו לפארק לרווחת תושבי האזור. בעלי הקרקע עירערו על כך למחוזי בת"א. השופטת שרה דותן קיבלה חלק מטענות בעלי הקרקע והורתה למוסדות התכנון לבחון אפשרות של הקטנת שטח הפארק בכ-10% ובניית 16 מבנים על השטח, שבאמצעותם תמומן גם הפקעת הקרקעות.

השופטים דוד חשין, אסתר חיות ואדמונד לוי קיבלו את הערעור שהגישו מוסדות התכנון והעירייה באמצעות עו"ד אילנה בראף-שניר. הם קיבלו את עמדתם, לפיה שילוב של מגורים בשטח הפארק מהווה פגיעה קשה בפארק ותגביל באופן משמעותי את אפשרות השימוש וההנאה מהפארק. העליון קבע כי אין להתערב בהחלטה מקצועית של גורמי התכנון לממש תוכנית בדרך של השקעה ולא בדרך אחרת משיקולים מקצועיים.

עם זאת, החליט העליון להשאיר בשטח על כנו את בית המגורים בשטח של 100 מ"ר של משפחת קזמה ושטח נוסף של דונם הצמוד לבית כדי לאפשר לדייריו מרחב קיום. (ע"מ 9316/05).