הוגשו כתבי אישום נגד יניב בן-דוד ושותפיו בעבירות מס והלבנת הון ב-180 מיליון שקל

נגד בן-דוד ו-4 שותפיו הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים וצווים לחילוט רכוש ; מואשמים בהונאת ענק של מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי

"יש חשש ממשי לשיבוש הליכי משפט או העלמת רכוש, השפעה על עדים או פגיעה בראיות, וכן עילה של חשש ממשי שהנאשמים יסכנו את ביטחונו של אדם או את ביטחון הציבור". כך טוענת רשות המסים בבקשה לעצור עד תום ההליכים את יניב בן-דוד ואחרים בפרשה של עבירות מס והלבנת הון בהיקף של 180 מיליון שקל. הרשות הגישה היום (א') את כתב האישום נגד בן-דוד עצמו; הראל בן-דוד ותום בן-דוד אחיו; יוסף פנספורקר; ורוני מימון.

מחומר החקירה עולה כי במהלך חקירה משטרתית בתיק קודם, נפגשו הנאשמים עם עדים שנחקרו או היו אמורים להיחקר ותיאומו עימם גרסאות; הם השמידו קבצים שונים במחשב וכן העלימו מסמכים שהיו אמורים לחשוף את פעילותם הפלילית. הרשות מציינת כי במהלך חקירת התיק הנדון, עדים רבים הביעו סירוב או חשש להעיד בשל חששם לחייהם וחיי בני משפחתם. יצויין כי אחד הנחקרים בפרשה, יוסי חן, שם קץ לחייו מיד לאחר חקירתו.

רשות המסים מציינת כי לנאשמים מיוחסות גם עבירות של איומים ואלימות, "מהן מצטיירת תמונה של אנשים המטילים מוראם על קרבנותיהם". רשות המסים טוענת כי כל אלה מקימים חשש כי אם הנאשמים יתהלכו חופשי, הם ייזמו במעשה או בדיבור - טשטוש ראיות, הדחת עדים לשקר או איום לבל יעידו, ופעולות להברחת רכוש ומילוט מן הדין.

חשבוניות פיקטיביות

בכתב האישום מואשמים החשודים בהונאת ענק של מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי בסכום של למעלה מ-100 מיליון שקל. זאת, תוך שימוש במערך החברות שבשליטת יניב בן-דוד. כמו כן, מואשמים הנאשמים בביצוע עבירות הלבנת הון בסך של כ-80 מיליון שקל, במטרה להסוות ולהסתיר את סכומי העתק שקיבלו לידיהם מביצוע העבירות.

מכתב האישום עולה כי יניב בן-דוד ייסד או רכש חברות עתירות כוח-אדם בתחום התקשורת, שביצעו עסקאות אמת מול לקוחותיהן. בכדי להקטין את תשלומי המס השונים המתחייבים מעסקאות אלה, הוציאו הנאשמים חשבוניות פיקטיביות מחברות קש, שהקימו והיו בשליטתו המוסווית של יניב בן-דוד, לחברות שביצעו עסקאות. זאת, לשם רישומן בכזב בספריהן וניכויין במירמה כתשומות.

הנאשמים הואשמו גם בביצוע עבירות של קבלת דבר במירמה, שיבוש הליכי משפט, הדחה בחקירה, איומים וניסיון לתקיפת שוטר.

רשות המסים מסרה כי יש גם האזנות סתר על חלק מהנאשמים עד למועד מעצרם, החושפות את פעילותם, לרבות השמדת ראיות ושיבוש מהלכי חקירה.