נדחתה בקשת מוזיאון ארץ ישראל להקים אולם אירועים בשטח המוזיאון

במהלך הדיון התברר, שאולם כזה פעל במקום במשך 15 שנה ללא רישיון עסק, והוא נסגר רק ב-2006 בעקבות צו סגירה, שהופר על-ידי היזם; המוזיאון פועל באמצעות חברה עירונית השייכת לעירייה

ועדת הערר המחוזית בת"א החליטה שלא לאשר למוזיאון ארץ ישראל ברמת אביב להקים אולם אירועים בשטח המוזיאון במסגרת שימוש חורג. את הערר הגיש עו"ד עפר שטריקר, בשמם של תושבי הרחובות הסמוכים למוזיאון, שלטענתם אולם אירועים יגרום לעומס חניה בלתי נסבל באזור כולו.

מוזיאון ארץ ישראל, אותו ייצג עו"ד קובי שקד, הגיש בקשה להקים אולם שמחות בשטח של 1,260 מ"ר. לטענת הנהלת המוזיאון, הוא מתכנן להקים את האולם באמצעות פרויקט BOT לפיו יזם יקים את האולם, ישתמש בו למשך מספר שנים כבאולם אירועים, ואחר כך ימסור אותו למוזיאון. במהלך הדיון התברר, שאולם כזה פעל במקום במשך 15 שנה ללא רישיון עסק, והוא נסגר רק ב-2006 בעקבות צו סגירה, שהופר על-ידי היזם. בהחלטתה הביעה הוועדה מורת רוח קשה מכך, שהמוזיאון, הפועל באמצעות חברה עירונית השייכת לעירייה, איפשר במשך שנים פעילות בלתי חוקית.

לא רק זאת: בשעה שהעירייה הגישה כתבי אישום נגד היזם, המשיכה הנהלת המוזיאון לתאם איתו את האירועים. לדעת ועדת הערר, דרך פעולה זו אינה ראויה מבחינה ציבורית ומינהלית, ועל המוזיאון היה למנוע פעילות זו.

עוד ציינה הוועדה, שהתב"ע המחודשת של המוזיאון אושרה ב-2005 ללא אפשרות להקים גן אירועים, זאת למרות דרישה מפורשת של הנהלת המוזיאון, ולכן אין סיבה לאשרו כעת בשימוש חורג. הוועדה גם לא השתכנעה מהנימוק לפיו המוזיאון זקוק להכנסות נוספות. (ערר תא/5482/07).