בוטלה הרשעת בעל מלון מג'יק סאנרייז באיומים ותקיפה של דוד פתאל

איש העסקים איציק דיין עירער למחוזי בבקשה לבטל את הרשעתו, בנימוק שזו תמנע ממנו להיות דירקטור בחברה ציבורית וקונסול של כבוד בקונגו ; המחוזי: "הכרעת הדין מלמדת שחלקו של המערער באירוע אינו רב"

בית המשפט המחוזי בבאר-שבע ביטל את הרשעתו של איש העסקים איציק דיין, מבעלי מלון מג'יק סאנרייז שבקיבוץ אילות, בעבירה של תקיפה ואיומים כלפי דוד פתאל, בעל רשת פתאל המנהלת את המלון, וגדי פריבר, מנכ"ל הרשת.

הרקע לפרשה הוא מחלוקת כספית ביחס להפעלת המלון. דיין ואחיו ברוך הגיעו למשרדי המלון. ברוך איים על פתאל ופריבר וכלא את שניהם בניגוד לרצונם. איציק דיין איים עליהם: "אם לא יקשיבו לו, הם יגמרו את החיים והסיפור ייגמר ברצח". סניגורו טען כי חלקו בפרשה מתמצה בכך ש"לא טמן ידו בצלחת".

בעברו של דיין (50) פסק דין ללא הרשעה בעבירה של איומים. הפעם דחה בית משפט השלום באילת את בקשתו להימנע מהרשעה, למרות המלצת שירות המבחן. "אינני יורד לסוף דעתו של הנאשם, המתקשה להבין משמעות של נופך דברים מאיים שכזה כלפי אחרים, הכולל ביטויים בדבר רצח וגמירת חיים", כתב השופט ארז יקואל. "האם יש להתחיל את תיאור הכיעור שבמעשה דרך עיניהם הנבעתות של המתלוננים, מעליהם מרחפת עננת אימה עוכרת שלווה שאינה נושאת תאריך תפוגה?

"האם להמשיך דרך עינו של הנאשם, הבוחר לנהל ענייניו העסקיים בדרך של שליטה הזויה נחזית כלשהי בחייהם או במותם של אחרים? והאם לסיים דרך אינטרס הציבור, המבקש להעדיף ניהול חיי שלווה וכבוד מבלי להיחשף לאימרות משתקות ומהלכות אימים המפרות כבודו של אדם באשר הוא? איום משתמע, מרומז או ישיר ברצח, אינו איום של מה בכך מטעם מי שאינו טומן ידו בצלחת ואין להפחית מחומרתם ועוצמתם של הדברים".

משקל לא מידתי

בית משפט השלום גזר על דיין 140 שעות שירות לתועלת הציבור, 3 חודשי מאסר על-תנאי, קנס בסך 25 אלף שקל ופיצוי בסך 50 אלף שקל לפתאל ופריבר. דיין עירער למחוזי בבקשה לבטל את הרשעתו, בנימוק שזו תמנע ממנו להיות דירקטור בחברה ציבורית וקונסול של כבוד במדינת קונגו.

הוא מצא אוזן קשבת אצל הנשיא יהושע פלפל והשופטים ניל הנדל ורויטל יפה-כ"ץ. "הכרעת הדין מלמדת שחלקו של המערער באירוע אינו רב, והגם שעבר שתי עבירות - רחוקים המה מלהיות ברף העליון של הסקאלה", הם ציינו. "בתמהיל נסיבות העושה והמעשה, תוצאת הרשעת המערער עלולה לתפוס משקל לא מידתי", הוסיפו וביטלו את ההרשעה. (ע"פ 7469/06).