עוד חניון יהפוך למיזם נדל"ן: אזרח בלגי מכר לצרפתי מגרש בנווה צדק ב-5 מיליון אירו

המחיר הגבוה יחסית ששילם המשקיע נובע מהעובדה שלפני כשנה הוא רכש חלקה צמודה בשטח של 800 מ"ר; מתכנן להקים פרויקט מגורים

נכסי הנדל"ן של תושבי חוץ בתל אביב בסמוך לים, ובעיקר בשכונות ייחודיות כמו נווה צדק, ממשיכות להחליף ידיים במחירים גבוהים, למרות האטה מסוימת בשוק היוקרה.

ל"גלובס" נודע, כי משקיע צרפתי חתם השבוע על עסקה לרכישת חלקה בשטח של דונם בנווה צדק תמורת 5 מיליון אירו. המתחם שנרכש נמצא באזור הרחובות שמרלינג וברנט, במרחק של 200 מטר מהים. כיום המגרש משמש כחניון.

אולם, לא רק הקונה הוא אירופאי אלא גם המוכר שהוא יהודי בלגי המחזיק בקרקע מזה עשרות שנים. על פי הערכות של מתווכים באזור, המחיר הגבוה יחסית ששילם המשקיע נובע מהעובדה שלפני כשנה המשקיע הצרפתי רכש חלקה צמודה בשטח של 800 מ"ר. את המשקיע הצרפתי ייצגה עו"ד מרים דונין-שוב ואת הבעלים ייצג עו"ד יגאל סבג. לא ניתן היה להשיג את תגובתם של עורכי הדין.

2 המגרשים בשטח כולל של 1.8 דונם יאפשר למשקיע ליזום פרויקט מגורים שיכלול 20 דירות ומעלה. הוועדה המחוזית של תל אביב עומדת להפקיד תוכנית חדשה באזור שצפויה להגדיל את אחוזי הבנייה ל-250% ותאפשר בניית מרתפים (בגודל משמעותי של 100% משטח המגרש) ועליות גג.

הדירות באזור נווה צדק צפויות להימכר בהיקף כולל של כמעט 50 מיליון דולר, לפי מפתח של 10 אלף דולר למ"ר, המחיר בו (ולמעלה ממנו) משווקות דירות יוקרה בסביבה.

זו לא העסקה הראשונה בה נכסי נדל"ן בשכונת הראשונה של ת"א מחליפים ידיים בין תשובי חוץ. ביוני השנה רכש אדוארד שמסי, יהודי אמריקני, מגרש ברחוב אליעזר רוקח 6 בנווה צדק בשטח של 1.6 דונם תמורת 6.3 מיליון דולר.

לפני כחודש רכש תושב אנגלי מגרש בן 120 מ"ר ברחוב שטיין בשכונה תמורת 1.2 מיליון דולר, גם במקרה הזה המוכר היה תושב חוץ אחר. *