מריאן ושוורצברד רכשו 2.5 דונם ברמת החי"ל ב-30 מיליון שקל

מדובר במחיר הגבוה ב-50% מהמקובל; ישקיעו 36 מיליון שקל בהקמת בניין מרפאות, מעבדות ואשפוז יום

מחיר שיא ברמת החי"ל בתל אביב: יזמי הנדל"ן עודד מריאן ואבי שוורצברד רכשו בשיתוף עם יזם אמריקאי מגרש בשטח 2.5 דונם ברחוב הברזל שברמת החי"ל תמורת 30 מיליון שקל, כלומר 12 מיליון שקל לדונם - מחיר הגבוה ב-50% מהמחירים האופייניים לאזור בעסקאות מגרשים.

על המגרש יוקם בניין מרפאות, מעבדות ואישפוז יום רפואי ופרה-רפואי, בהשקעה של 35.7 מיליון שקל לשטחים העיליים.

במגרש, שברחוב הברזל 15, קיים היום מבנה רעוע בן קומה אחת בשטח בנוי של 1,200 מ"ר. עד לפני שלוש שנים השתמשה בו חברת בזק כמבנה לוגיסטי. לפני שנים שימש המבנה בית חרושת של חברת גלידות, שהחזיקה בקרקע עד העיסקה הנוכחית.

המגרש ממוקם סמוך למתחם הרפואי אסותא, שמגדל ביטוח ואמות השקעות רכשו החודש מעוגן נדל"ן של ארקדי גאידמק, תמורת 1.4 מיליארד שקל. כמו כן ממוקם המגרש סמוך לבית המלון העסקי החדש של רשת פתאל, שימותג תחת השם ליאונרדו.

מרכז "Medical Clinics Ramat Hachayal" ישמש בסיס לרופאים שעובדים באסותא ויפעל למטרות השכרה והפעלה על בסיס Time Sharing. לדברי מריאן, "האזור מתאפיין בביקושים מצד הרופאים ובשירותי רפואה נלווים, המהווים לוויינים של מתחם אסותא. לא כל הרופאים שיעבדו וינתחו באסותא יוכלו גם לשבת שם, והם יצטרכו קליניקות פרטיות".

המרכז ישתרע על פני כ-8,500 מ"ר שטחים עיליים בשבע קומות, גג מגונן וארבעה מרתפים שיכילו 220 מקומות חניה ושטחים טכניים וייעודיים. עלויות ההקמה של הפרויקט נאמדות ב-4,200 מ"ר בשטחים העיליים ובכ-1,400 שקל למ"ר בשטחי המרתפים. שוויו של הפרויקט לאחר השלמתו נאמד בכ-120 מיליון שקל.

על תכנון הפרויקט אחראי האדריכל צפריר גנני ממשרד פלג אדריכלים, שיעבוד בשיתוף עם צוות מתכננים מובילים. השלמת הפרויקט צפויה ב-2011, ושיווקו לשוכרים יחל בקרוב.

העיסקה בוצעה על-ידי המתווך אסף שמר, ואת הרוכשים יצגו עורכי הדין יעל נתן וצחי נרקיס ממשרד עורכי הדין מ. פירון ושות'. מריאן ושוורצברד, שיושבים בהרצליה פיתוח, פועלים בתחום היזמות, הניהול וההפעלה של נכסים מניבים במרחב גוש דן. *