סימודן אחזקות ובעליה מואשמים בהרצת מניות של חברת פרג

במקביל החליטה פרקליטות מיסוי וכלכלה שלא להעמיד לדין את חברת פרג ואת בעלת השליטה בה, שיכון ובינוי, וכן את יו"ר פרג וסמנכ"ל שיכון ובינוי לשעבר, שמעון הייבלום, וזאת לאחר שקיבלה את טענותיהם בשימוע

לבית משפט השלום בתל-אביב הוגש כתב אישום נגד חברת סימודן אחזקות, בעליה רועי מאיר ועובדת החברה ענת פלד, באשמת הרצת מניות של חברות מפעלי פרג מאוחדים ונדלנס', במטרה לגרום לעמידתן בכללי השימור בבורסה ולמנוע את מחיקתן מהמסחר.

במקביל, החליטה פרקליטות מיסוי וכלכלה שלא להעמיד לדין את חברת פרג ואת בעלת השליטה בה, שיכון ובינוי (מקבוצת אריסון), וכן את יו"ר פרג וסמנכ"ל שיכון ובינוי לשעבר, שמעון הייבלום, וזאת לאחר שקיבלה את טענותיהם בשימוע.

התובעת, עו"ד אפרת חושן-מנדל, טוענת כי בתחילת 2002 הודיעה הבורסה לפרג שהיא אינה עומדת בתנאי המסחר, משום שאחזקות הציבור בה נפלו מ-1.6 מיליון שקל. לחברה ניתנה ארכה כדי לעמוד בתנאים, ובזמן זה נפגש מאיר (51) עם יו"ר פרג הייבלום, שם סוכם שסימודן תרכוש משיכון ובינוי מניות פרג בכמות שתעזור להעלות את אחזקות הציבור.

עסקאות מחוץ לבורסה

לפי האישום, סימודן רכשה משיכון ובינוי מניות פרג בעסקאות מחוץ לבורסה. מאיר ופלד ביצעו עסקאות נוגדות באמצעות שתי חברות מקבוצת סימודן, כשעסקאות אלה שהיו היחידות שבוצעו במניית פרג באותם ימי מסחר, העלו את שער מניית פרג ב-4.5% בכל יום.

באישום נוסף נטען שמאיר ופלד פעלו בדרך דומה במניות חברת נדלנס' בבורסה, והעלו את השער שלה ב-4% מידי יום. בעקבות עסקאות אלה הודיעה הבורסה שפרג ונדלנס' עמדו בכללי השימור.

בנוסף, מואשם מאיר שרכש עבור עצמו מניות של אי.די.בי בשווי 1.9 מיליון שקל וכן רכש מניות עבור החברה שבשליטתו וזאת בניגוד לחוק, וכן שפעולות הקנייה והמכירה לא ניתנו יום קודם למועד ביצוען.