א.דורי מקימה פארק היי-טק על פי תקני בנייה ירוקה

החברה תקים שבעה בניינים בני שמונה קומות בשטח כולל של 52 אלף מ"ר; תעסיק נציג של מכון התקנים לפיקוח על העבודות

חברת א. דורי, שבשליטת היזם אורי דורי, תקים פארק עסקים ירוק באזור התעשייה קריית אריה שבפתח תקווה, בהשקעה של חצי מיליארד שקל.

במסגרת הפרויקט, מתוכננים שבעה בניינים בני שמונה קומות בשטח כולל של 52 אלף מ"ר. הבניינים מתוכננים לפי התקן הישראלי לבנייה ירוקה, תו תקן ירוק 5281. כשהבנייה תסתיים הבניינים יתוחזקו לפי תקן זה.

תו תקן 5281 עוסק בבנייני מגורים ומשרדים והוא מאפשר קבלת תו ירוק של מכון התקנים הישראלי למבנה שעומד בדרישות. הוא מיועד לשימוש אדריכלים, מתכננים, יזמים וקבלנים. התקן מופעל ביוזמת המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם מכון התקנים הישראלי.

תקן ירוק 5281 נסמך על תקנים ירוקים בינלאומיים מוסכמים והוא מיישם מנגנון שבמסגרתו היזם מקבל ליווי של נציג מכון התקנים מתחילת תכנון הפרויקט, במהלך הבנייה ולמשך כל "חיי הבניין". תפקידו של אותו הנציג למדוד את הפרויקט מבחינת עמידתו בדרישות ולנקד אותו לפי מינימום של 50 נקודות.

א. דורי שכרה את שירותיו של המהנדס רון לשם מחברת א.ש.ל, המתמחה במחקר אדריכלי לשימור אנרגיה וקיימות. לשם הוא אחד המשתתפים בצוות ההיגוי של התקן הירוק.

הפארק ייבנה בצורה שתאפשר חיסכון כולל באנרגיה במערכות מיזוג האוויר ובתאורה, חיסכון במים, דגש על תאורה טבעית, מניעת רעש וקרינה באמצעות זיגוג ייחודי, מניעת זיהום קרקע בבנייה, פיתוח נופי ושימוש בחלק מהגג לגינון שיושקה במי העיבוי של יחידות מיזוג האוויר. כמו כן, בחניוני הפארק יוצבו עמדות לטעינת רכבים חשמליים ותאי אחסון לאופניים ומקלחות לעובדים שיבחרו באופציית הרכיבה.

בחברה הסבירו שבנוסף לאלמנטים שיאפשרו שמירה על הסביבה, מהווה מיקומו של הפארק בקריית אריה יתרון משמעותי בכל הנוגע לנגישות, שכן הוא ממוקם בטבורו של ציר מרכזי אליו מגיעה תחבורה ציבורית בהיקפים משמעותיים והרכבת הקלה צפויה לעבור שם בעתיד, כך שהמיקום לא מחייב הגעה ברכבים פרטיים.

סמנכ"ל השיווק בא. דורי, עמית יולביץ', אמר כי "אני בטוח שבחירתה של א.דורי להקים את הפארק על פי תקני הבנייה הירוקה תהפוך אותו לאחד מפארקי התעשייה האטרקטיביים בארץ". בשלב הראשון ייבנה בניין בן 10,000 מ"ר, ששיווקו יחל בחודשים הקרובים. *