דנקנר מוכר נתח ב-GVT לשאול שני; הרווח הצפוי מוערך בטווח שבין 78 ל-272 מיליון שקל

אי.די.בי פיתוח ודסק"ש, המחזיקות כל אחת ב-16.44% מההון של GVT, מוכרות את החזקותיהן לקבוצת Swarth שבשליטת שני

נוחי דנקנר ממשיך לממש החזקות: מוכר נתח ב-GVT לשאול שני. הרווח הצפוי מוערך בטווח שבין 78-272 מיליון שקל.

אי.די.בי פיתוח ודסק"ש שבשליטת דנקנר, המחזיקות כל אחת ב-16.44% מההון של GVT אותם הן מחזיקות באמצעות חברה GVT אנטילים המחזיקה בGVT הולנד אשר היא מחזיקה ב-22.9% ממניות GVT ברזיל. החברות ימכרו נתח מהחזקותיהן בשני חלקים בתמורה לסכום שיתקבל ממכירת GVT ברזיל, לקבוצת Swarth שבשליטת שני.

GVT ברזיל היא חברת טלקומוניקציה שמספקת שירותי תקשורת מבוססי רשת בברזיל, ובכללם שירותי טלפוניה, שירותי חיבור מהיר לאינטרנט, שירותי מולטימדיה, שירותים קוליים ושירותי תקשורת נתונים.

בחלק הראשון תמכור GVT הולנד לרוכש 5 מיליון מניות של GVT ברזיל שמהוות כ-3.9% מהון המניות המונפק של GVT ברזיל בתמורה המבוססת על מחיר מניה של 29.75 ריאל ברזילאי.מיד לאחר השלמת המכירה של מניות החלק הראשון, תועבר התמורה מ-GVT הולנד ל-GVT אנטילים. כאשר התקבול ישמש את GVT אנטילים לרכישה מאי.די.בי. פיתוח ומדסק"ש של כ-8.5% מהון המניות של GVT אנטילים.

במסגרת החלק השני של העסקה , GVT הולנד העניקה לרוכש אופציה לרכישת כ-4.66 מיליון מניות נוספות של GVT ברזיל (כ-3.6% מהון המניות) בתמורה המבוססת על מחיר למניה הגבוה מבין שתי אלטרנטיבות: או 32.725 ריאל ברזילאי, או 80% ממחיר הסגירה הממוצע של GVT ברזיל במהלך 30 יום. מייד לאחר השלמת המכירה של מניות החלק השני , תועבר התמורה השנייה מ-GVT הולנד ל-GVT אנטילים. התקבול (נטו) ישמש את GVT אנטילים לרכישה של יתרן החזקותיהן של אי.די.בי ודסק"ש ב-GVT אנטילים.

אם יושלמו שני חלקי העסקה, צפוי אי די בי לרשום בגינם רווח כולל הנאמד בשלב זה בין -78 מיליון שקל ל-272 מיליון שקל. עם זאת בגין החלק הראשון של העסקה צפויה החברה לרשום סכום הנאמד בשלב זה בין הפסד של כ-17 מיליון שקל לרווח של כ-91 מיליון שקל, זאת לאחר רישום הוצאה חשבונאית כוללת בגין האופציה, בסך הנאמד בכ-57 מיליון שקל לכ-33 מיליון שקל.

נזכיר כי שאול שני הוא זה אשר רכש בזמנו מחברת כור שבשליטתו של דנקנר את ההחזקה בחברת ECI.