מי יהיה נציג הרשות השנייה בוועדה שתדון במעבר לרישיונות? הממשלה תכריע

יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, מעוניינת למנות כחבר בוועדה את אחד מחברי המועצה - אולם במשרד התקשורת מעוניינים שהנציג יהיה מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה

הוויכוחים נמשכים: משרדי התקשורת והאוצר יעבירו להכרעת ממשלה את הגדרת הוועדה שתבחן ותסדיר את המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות. הממשלה תצטרך להכריע האם חברי הוועדה ייבחרו מתוך הדרג המקצועי. הנושא יובא להצבעת ממשלה באחת מישיבותיה הקרובות.

החלטת משרד התקשורת להעביר את הנושא להצבעת ממשלה נולדה כחלק ממאבק שמתנהל בעניין בין יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, לבין משרד התקשורת. דאבוש מעוניינת למנות כחבר בוועדה את אחד מחברי המועצה ואילו במשרד התקשורת מתעקשים כי נציג הרשות השנייה בוועדה יהיה מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, או מי מטעמו, וזאת בתנאי כי מדובר יהיה בדרג מקצועי ולא דרג ציבורי.

יש לזכור, כי ברקע למאבק זה, הוועדה לבחינת וגיבוש הדרכים למעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות בשוק הטלוויזיה המסחרית אמורה הייתה לקום כבר לפני כשלושה שבועות, וזאת במטרה להצליח ולהכניס את החלטות הוועדה לחוק ההסדרים שאמור לצאת לדפוס כבר בתחילת אוקטובר. יחד עם זאת, המאבק הנוכחי והעיקש מונע את מינויה של הוועדה בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי.

ממועצת הרשות השנייה נמסר בתגובה: "הנושא יובא בפני המועצה בישיבתה הקרובה ואנו נקבל את ההחלטה". גורמים במועצה הביעו תמיהה על כך שהנושא עובר להכרעת ממשלה, זאת מבלי לשאול את דעתם.

לאורך 3 השבועות האחרונים מדגישים במועצת הרשות כי מדובר בהחלטה של מדיניות ולכן המועצה חייבת לקחת בה חלק. דאבוש שהבהירה לשר התקשורת כי היא אינה יכולה לקחת חלק בוועדה מסיבות אישיות, והציעה כי חברת המועצה רחל פרימור היא זו שתייצג את המועצה והרשות בדיוני הוועדה. הבחירה בפרימור נעשתה בעקבות מכתב שקיבלה דאבוש ממרדכי אשר ביקש ממנה למנות נציג מטעם הרשות. בהמשך לכך שלח מרדכי מכתב נוסף לדאבוש בו הוא הודיע לה כי טעה והפנייה צריכה להיות למנכ"ל הרשות, הוא או מי מטעמו. דאבוש ענתה לו בתגובה כי מדובר בשאלה של מדיניות והמועצה מבקשת חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה.

לא מן הנמנע כי עצם ההחלטה של משרד התקשורת להביא את העניין לאישור ממשלה נובעת מחוות הדעת המשפטית שהעבירה מועצת הרשות השנייה למשרד התקשורת.