ברקליס נסוג מרכישת ליהמן ברדרס, בנק אוף אמריקה עדיין בתמונה

(עדכון) מדיווח רשת החדשות CNBC עולה כי הבנק הבריטי ברקליס נסוג מהשיחות לרכוש את ליהמן ברדרס ; עוד עולה מהדיווח כי בנק אוף אמריקה עדיין מעוניין לרכוש את הבנק ; יו"ר ה'פד' בן ברננקי, היה מעורב טלפונית בשיחות לרכישת הבנק

מדיווח רשת החדשות CNBC עולה כי הבנק הבריטי ברקליס נסוג מהשיחות לרכוש את ליהמן ברדרס . עוד עולה מהדיווח כי בנק אוף אמריקה עדיין מעוניין לרכוש את הבנק. בסוכנות בלומברג, פורסם כי ברקליס לא הצליחה להגיעה להסכמה על הבטחונות שיסייעו להימנע מהפסדי עם רכישת בנק ההשקעות שנמצא בקשיים.

יו"ר ה'פד' בן ברננקי, היה מעורב טלפונית בשיחות לרכישת הבנק וביצע בעצמו שיחות טלפון למספר ראשי בנקים בכירים מחוץ לארה"ב ועדכן אותם על המתרחש.

מוקדם יותר סוכנות הידיעות רויטרס ציטטנ אתר בשם Dealbreaker.com הגורס כי הושג הסכם להצלת ליהמן ברדרס. על פי הדיווח המוקדם, בנק אוף אמריקה יוביל את רכישת הנכסים הטובים של ליהמן. ברקליס ונומורה (בנק יפני) צפויים היו להיות בעלי תפקיד חשוב, ובאתרים אחרים נמסר כי ברקליס הבריטי צפוי אך להיות השחקן הראשי ברכישת ליהמן.

ליהמן ברדרס יחולק לשתי חברות כשיחידת הנכסים הבעייתיים של הבנק שמוערכת ב-85 מיליארד דולר תהיה חברה אחרת. החברה החדשה שתהיה "בנק רע", תימכר למספר גופים פיננסיים בחלקים שונים במטרה למנוע הצפה של השוק בנכסים של הבנק שאמורים היו להימכר במחירי שפל חסר תקדים ובכך יכלו לגרור את השוק למפולת.

העסקה לא תמומן בגיבוי ממשלתי.

קונסורציום של מספר חברות פיננסים בינלאומיות יזרימו כספים לתוך ליהמן וכך למעשה הוא יינצל. בנק אוף אמריקה דרש את ראשו של פולד ולכן הוא יתפטר - המטרה הייתה להשיג הסכם עוד לפני פתיחת השווקים באסיה מחר לפנות בוקר.

ישיבות החירום של בכירי וול סטריט וה'פד' נמשכו גם ביום שבת, ללא הכרעה, והשיחות נמשכו גם היום.

בנק אוף אמריקה דרש את התפטרותו של מנכ"ל ליהמן ברדרס, ריצ'רד פולד, כתנאי למימוש עסקת הרכישה.

מנכ"ל הבנק, פולד, קיבל את ההתפתחויות האחרונות בצורה קשה מאוד. על פי הדיווח, הוא אינו מאמין כי מצב הבנק אינו כה חמור כפי שסבורים המשקיעים בוול סטריט. מנכ"ל הבנק ינסה להשיג הסדר אחר שיקדם את תכנית השיקום של הבנק.