ציפי לבני: "הייתי רוצה לראות לצדי את נתניהו, ברק ומופז"

שרת החוץ ומ"מ ראש הממשלה התראיינה ל"תפוז" על-ידי "גלובס": "היותי אישה היא סוג של יתרון למרות שלא כולם מסכימים עם זה"

מ"מ ראש הממשלה ושרת החוץ, ציפי לבני, אינה מודאגת לפני הפריימריז בקדימה ביום ד' הקרוב: "אני מאמינה שכל אחד שמאמין בי יילך לקלפי, יוריד מעמסה מליבו וישים פתק", אמרה היום לבני באירוח ב"תפוז" על ידי סגן עורך אתר "גלובס", רן רימון.

איך תתמודדי כאישה עם ניסיון בטחוני מוגבל עם ראשות הממשלה?

"היותי אישה היא סוג של יתרון למרות שלא כולם מסכימים עם זה. כאמירה העובדה שאני מתמודדת על ראשות הממשלה נותנת כוח לנשים. אשה שרוצה לעשות משהו אחר הגיע הזמן לשבור את תקרת הזכוכית".

"להיות ראש ממשלה זה אומר לראות מגוון אופציות - הצבאית עליה יש מי שאמון מתוקף תפקידו, אבל מי שקובע את מטרת המדינה, זה ראש ממשלה. בעיני היכולות זה האם גבעתי יגיע מכאן או משם אלא מה מטרת המבצע ולברר אם הצבא יכול להשיג את המטרה. הראייה הצבאית המיושנת היא לא מענה לאיומים".

היו מי שהזכירו את השד העדתי שיצא מהבקבוק

"הניסיון להדביק לי עניין עדתי הוא קשקוש מוחלט. התנערתי ממה שייחסו למישהו ממני. אצלי הסיפור העדתי לא יכול לתפוס. החלק החשוב לי הוא שמצער אותי חלוקה למגזרים. אני באה ממקום של מכנה משותף מי שהטיקט שלו זה לעורר רגשות זה פסול זו פוליטיקה ישנה".

כיצד תתמודדי עם השחיתות הממשלתית?

"כל פוליטיקאי ראוי שייבחן לפי מעשיו. מעבר לכל השאלות הבטחוניות יש לשאול מי אנחנו בתור חברה". "אלו דברים שיכולים לגרום להתפוררות של חברה שחיתויות שונות". "חייבים לעשות תיקון למטה ולשנות את החברה".

בסיום אמרה לבני: "אני הולכת לנצח, הייתי רוצה לראות לצדי את נתניהו וברק. גם את שאול מופז כי אני מאמינה שיש מכנה משותף. אני יכולה לייצר מכנה נשותף עם כולם".