אלן גרינספן: המשק האמריקני בדרך למיתון

חזה אמש כי הסיכויים של המשק האמריקני להתחמק ממיתון עומדים על פחות מ-50% ; גרינספאן צופה כי מוסדות פיננסיים נוספים יקרסו בעתיד ; "זהו לא תפקידו של ה'פד' לחלץ כל חברה שנמצאת בקשיים"

"ארה"ב תקועה במשבר פיננסי של פעם במאה וכעת יותר מסביר שהוא יגרום למיתון". כך אמר אמש יו"ר ה'פדרל ריזרב' לשעבר, אלן גרינספן. לדבריו, המשבר רחוק מסיום והוא ימשיך להשפיע לרעה על מחירי הבתים.

גרינספן אמר שהסיכויים להמנע ממיתון הם כרגע מתחת ל-50%, ועל הכלכלה הגלובלית לצפות לקריסתם של מוסדות פיננסיים נוספים. בדומה לקריסת ליהמן ברדרס ומיזוגי הענק בענף הפיננסים, כשהאחרון שבהם היה רכישת מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה .

גרינספן הוסיף, כי "לקריסתם של מוסדות פיננסיים יש השפעה נמוכה על ביצועי המשק". על החילוץ האפשרי של מוסדות פיננסיים אמר גרינספן כי "זהו לא תפקידו של ה'פד' לחלץ כל חברה שנמצאת בקשיים".

גרינספן הדגיש כי "חשוב להכיר בעובדה כי אנו נמצאים במשבר של פעם בחיים שלא היה כדוגמתו מעולם". על החילוץ של פאני מיי ופרדי מאק אמר כי "זוהי הפעולה הדרסטית ביותר שהוא ראה בקריירה שלו לחילוץ חברות בקשיים על ידי הממשל".

על הסיכוי להימנע ממיתון בארה"ב, הוסיף גרינספן כי "ארה"ב נפגעה קשות ממשבר האשראי והדיור הנוכחי, ומאוד נמוכים הסיכויים שהמשק האמריקני ימנע ממיתון.