אפריקה בית השקעות: בנקים וחברות ביטוח בישראל צפויים לרשום הפסדים בעקבות המשבר בליהמן ברדרס

אלדד ברק מאפריקה בית השקעות: "היקף ההפסד לגופים ישראליים יוכל להתברר רק לאחר שנדע כיצד תטופל פשיטת הרגל" ; "לאור חוסר ההצלחה במציאת קונה לבנק, הסבירות שגופים פיננסיים ישראליים ירשמו הפסד כתוצאה מהסתבכות ליהמן ברדרס היא גבוהה מאוד"

"גופים פיננסיים ישראליים צפויים לרשום הפסדים בעקבות משבר ליהמן ברדרס ", כך אמר היום בתגובה לפשיטת הרגל של בנק ההשקעות, אלדד ברק, מנהל מחלקת השקעות באפריקה בית השקעות.

ברק הוסיף כי "ההשלכה הישירה של הסתבכות ליהמן ברדרס היא על גופים שמחזיקים בנכסים פיננסיים שליהמן הנפיק. גופים אלה צפויים לרשום הפסדים על השקעתם. ניתן להעריך כי גופים ישראליים לא מעטים מחזיקים בניירות ערך שהונפקו על ידי ליהמן, בהם בנקים וחברות ביטוח".

ברק ציין עוד כי "היקף ההפסד לגופים ישראליים יוכל להתברר רק לאחר שנדע כיצד תטופל פשיטת הרגל. לאור חוסר ההצלחה במציאת קונה לבנק, הסבירות לכך שגופים פיננסיים ישראליים ירשמו הפסד כתוצאה מהסתבכות ליהמן ברדרס היא מאוד גבוהה. בתנאים אלה צפויה גם פגיעה מסוימת בחסכונות העמיתים בקופות הגמל, אם כי ככל הנראה בהיקף מצומצם. לצד החיוב, הרכישה של מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה, בהנחה שתצא לפועל, תימנע פגיעה נוספת בגופים פיננסיים ישראליים".