סוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי לבנק אוף אמריקה

(עדכון) בנוסף, שמה במעקב סוכנות הדירוג את מריל לינץ' שנרכשה על ידי הבנק ; תמיר פישמן: רכישת מריל לינץ' היא מהלך אופורטוניסטי ; בית ההשקעות מעלה את מחיר היעד למניה של בנק אוף אמריקה בעקבות הרכישה ל-33 דולר למניה מ-29 דולר ושמר על "תשואת שוק"

סוכנות הדירוג S&P הורידה את דירוג האשראי של בנק אוף אמריקה (Bofa) מ-"AA" ל-"AA-" ושמה במעקב את דירוג האשראי של בנק ההשקעות מריל לינץ' שנרכש על ידו. סוכנות הדירוג שמה במעקב גם את הדירוג של בנק אוף אמריקה עם סיכוי להורדה נוספת של דירוג האשראי שלו בעקבות הסיכון שלקח ברכישת בנק ההשקעות.

בבית השקעות תמיר פישמן פרסמו סקירה בתגובה לרכישה של מריל לינץ' על ידי Bofa בעסקת מניות המוערכת בכ-50 מיליארד דולר, או כ-29 דולר למניה. בבית ההשקעות צייינו כי מחיר זה משקף פרמיה משמעותית של 70% מעל מחיר הסגירה של 17.05 דולר ביום שישי, אך נמוך בכ-220% מהשיא של 93 דולר שרשמה מניית מריל לינץ' במרץ 2007. הוא בנוסף מייצג מכפיל של 1.35 מעל לערך הנקוב של מריל לינץ', 1.78 מעל לערך המוחשי ומכפיל 11.2 מעל קונצנזוס רווחי 2009. מנגד, בהינתן אירועי סוף השבוע החולף בשילוב פוטנציאל המחיקות הנוספות, בתמיר פישמן מאמינים כי BofA יכולים היו להשיג עסקה משופרת.

בתמיר פישמן שומרים על המלצת "תשואת שוק" ל-Bofa עם העלאה של מחיר היעד ל-33 דולר למניה לעומת מחיר קודם של 29 דולר למניה. המניה ננעלה בוול סטריט ביום שישי ב-33.74 דולר ובמסחר המוקדם יורדת המניה בכ-14%.

בבית ההשקעות מציינים כי הרכישה היא מהלך אופורטוניסטי. לאור קריסת ליהמן ברדרס וחששות השוק כי סיכוני נכסי ה-CDS מרמזים שהבאה בתור היא מריל לינץ', BofA ניצלה את ההזדמנות על מנת לרכוש פלטפורמת ניהול השקעות ובנקאות להשקעות במחיר סביר למדי. בעיקר נכון הדבר היות ולאחר החדשות הראשונות על רכישת BofA את ליהמן, טענּו כי מריל לינץ' היא יעד אטרקטיבי יותר, לאור פעילות הברוקראז' הענפה שלה - החברה הגדולה ביותר על 16,690 יועציה הפיננסיים. מעבר לכך, עסקה זו מחזקת את יכולות הבנקאות של BofA (בדגש על פעילות ה-Equity והחיתום) כמו גם נוכחות בינלאומית ו-45% מהבעלות על Blackrock.

בבית ההשקעות סיכמו כי בהינתן הזמן המוגבל לביצוע ה-Due Diligence, אנו מסופקים אם BofA תמחרה כראוי את החשיפה של מריל לינץ' ל-80 מיליארד דולר בנכסים מסוכנים, בעיקר כשלוקחים בחשבון את בסיס ההון הצר שלה. אנו חוששים גם מסיכונים אינטגרטיביים ותרבותיים בין פלטפורמת הבנקאות הקמעונאית של BofA ושירותי הברוקראז' וניהול ההשקעות של מריל לינץ', אף שנראה כי אלו האחרונים יישמרו בשלבים הראשונים על המותג הקיים.

לסיום, סיכמו בתמיר פישמן כי "העסקה מתרחשת לאחר רכישת BofA את קאונטרי ווייד ב-1 ביולי, אשר כשלעצמה תרמה נכסים בעייתיים וכופה אתגרי אינטגרציה משלה.ההערכות ללא שינוי לעת עתה. העסקה צפויה להיחתם בתחילת הרבעון הראשון של 09', ואיננו מצפים לבעיות רגולטוריות באישור העסקה. ההנהלה צופה כי גידול ברווחיות עד 2010 בסיוע קיצוצי עלויות משמעותיים (7 מיליארד דולר לפני מס), אך עד שנקבל יותר פרטים הערכותינו לרווח למניה ל-2008-2009 נותרות ללא שינוי על בין 2.17 ל- 3.3 דולר למניה.