לאחר שנים שטופל בסקאל: המותג ריבוק יעבור לידי לייף ספורט

סקאל הפסיקה לטפל במותג כבר לפני שנה כאשר הזיכיון הסתיים ; מכירות המותג ריבוק בארץ הניבו הפסד של 1.4 מיליון שקל ב-2007

המותג ריבוק עובר ידיים. ל"גלובס" נודע כי פעילות המותג צפויה לעבור בקרוב לחברת לייף ספורט, מקבוצת MGS, וזאת לאחר שהמותג לא טופל בארץ במשך קרוב לשנה. העברת פעילות המותג באה בהמשך לרכישת השליטה בחברת לייף ספורט (51%) על-ידי חברת אדידס העולמית, שהיא גם בעלת המותג ריבוק, ולאחר שבמשך שנים החזיקה קבוצת סקאל בזיכיון למותג.

כזכור, וכפי שנחשף לאחרונה ב"גלובס", אדידס העולמית החליטה ליטול לידיה את פעילות המותג אדידס בישראל, תוך ניצול סעיף בחוזה בין הצדדים והיא צפויה לשלם לבעלי חברת לייף ספורט, סכום של 30-40 מיליון שקל, עבור השליטה בחברה. חברת לייף ספורט הייתה עד כה בבעלות גדעון מוליוב מקבוצתMGS (50%) ואורי קמלי (50%).

לאחר העברת השליטה בחברה בינואר 2009, תיטול החברה העולמית לידיה את השליטה (51%) בחברת לייף ספורט, וככל הידוע, בהדרגה תעבור כל פעילות החברה לידי החברה העולמית. פעילות המותג ריבוק צפויה גם היא לעבור, כאמור, לידי חברת לייף ספורט.

בחברת סקאל, שהחזיקה במותג במשך שנים רבות, הפסיקו לטפל במותג כבר לפני שנה כאשר הזיכיון הסתיים והיה ברור שהוא לא יחודש. גם חברת בריל תעשיות שרכשה בספטמבר 2006, מידי סקאל, 25% ממניות חברת פלאנט איי, משווקת המותג ריבוק בארץ, תמורת 3.3 מיליון שקל, בחרה לצאת מהשותפות בנובמבר 2007 לאחר שזו גרמה לה הפסדים. בעוד שמכירות המותג השנתיות עמדו על כ-13 מיליון שקל בשנה, הם הניבו הפסדים של 1.43 מיליון שקל ב-2007.

עם זאת, בחברת לייף ספורט מאמינים כי אפשר להחיות את המותג בארץ למרות שגם במונחים בינלאומיים, פעילות המותג לא רושמת הצלחה מיוחדת ומכירותיו אף נמצאות בירידה.

מכירות המותג ריבוק בעולם הסתכמו במחצית הראשונה של 2008 ב-923 מיליון אירו, לעומת מכירות של מיליארד אירו במחצית הראשונה של 2007. החברה אמנם הצליחה לשפר את שיעור הרווח הגולמי מ-37.9% ל-39.2% ואולם, היא חתמה את המחצית הראשונה השנה עם הפסד תפעולי בשיעור של 2.4% מהמכירות, לעומת רווח תפעולי בשיעור של 0.4% מהמכירות במחצית הראשונה ב-2007.