בקשות לפירוק ומינוי כונס לחברת ד.ג.ש שבשליטת אחיינם של סמי ויולי עופר

זאת בטענה כי החברה לא סילקה את חובה לבנק בגין אשראי שהעמיד לה בסך 11 מיליון שקל, בהתאם לפסק דין שניתן נגדה אשתקד

בנק דיסקונט הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למנות כונס נכסים זמני לחברת "ד.ג.ש שירותי דלק" שבשליטת שריה עופר, אחיינם של סמי ויולי עופר. זאת, בטענה כי החברה לא סילקה את חובה לבנק בגין אשראים שהעמיד לה בסך 11 מיליון שקל, בהתאם לפסק דין שניתן אשתקד נגדה ונגד עופר (בפשיטת רגל).

במקביל הגיש איש העסקים, משה סטולר, לבית המשפט בקשה למתן צו לפירוק החברה, בטענה כי זו חייבת לו כ-4 מיליון שקל בהתאם להחלטת המגשרים בסכסוך בינו לבין עופר בקשר עם חברת "ד.ג.ש שיווק מוצרי נפט".

חברת ד.ג.ש שרותי דלק התאגדה בפברואר 1998 ורכושה העיקרי הוא זכויות הפעלה ותפעול של תחנות דלק ברחבי הארץ, זכויות לרכישת דלק ושמנים מבז"ן, לרבות שיווקם ומכירתם לתחנות דלק.

בנק דיסקונט טוען כי אין סיכוי שהחברה תצליח לפרוע את חובה כלפיו. לדבריו, החברה קרסה והפסיקה את פעילותה העסקית וחובותיה נאמדים בעשרות מיליוני שקלים למוסדות בנקאיים, חברת דלק, רשות המסים וגורמים פרטיים שונים.

הבנק מציין כי בינואר 2007 נכנס לתוקפו צו כינוס הנכסים שניתן נגד עופר, וכי קיים צורך מיידי לפעול בדחיפות כדי לשמור על שווי הבטוחות שלו ולבדוק את האפשרות אם ניתן להפעיל את החברה. השופטת דניה קרת-מאיר ביקשה לקבל את תגובת החברה לבקשת הבנק. (פש"ר 2460/08).