יורם חטב: הרפורמה שמציע האוצר תביא לקריסת שוק הטלוויזיה בישראל

יו"ר איגוד שחקני המסך: "משרד האוצר פועל כדיקטטור נטול חסמים; לא יעלה על הדעת שחבורת ילדים אנרגטיים ממשרד האוצר יהפכו את שוק הטלוויזיה בישראל ואת תחום התוכן הישראלי למגרש הניסויים הכלכלי שלהם"

איגוד שחקני המסך (שח"ם) מצטרף לדעה הרווחת בקרב היוצרים, וטוען כי הרפורמה המוצעת בשוק הטלוויזיה על-ידי משרד האוצר תביא לקריסת שוק הטלוויזיה בישראל.

בשח"ם טוענים כי מעבר שוק הטלוויזיה משיטת זיכיונות לשיטת רישיונות יביא לקריסת שוק הטלוויזיה בישראל, להפרת האיזונים הקיימים בין הגופים השונים והפלטפורמות השונות, ולקריסת תחום התוכן הישראלי התלוי באופן ישיר בעמידותם הכלכלית של גופי השידור.

"משרד האוצר הישראלי פועל כדיקטטור נטול חסמים ורומס ברגל גסה את כל עקרונות הדמוקרטיה הפרלמנטרית הישראלית, בניסיונו להמשיך ולהשתמש בחוק ההסדרים על מנת לקבוע עובדות בשטח מבלי לקיים דיון ציבורי ופרלמנטרי ראוי - קל וחומר בסוגיות כבדות משקל ממין אלה", אומר יורם חטב, מרכז פעילות העמותה בשח"ם. "אני מציע לכולנו לקוות ולהתפלל שלא תעבור בחוק ההסדרים הקרוב ההצעה של משרד האוצר לשנות את שיטת המשטר הישראלי מדמוקרטיה לדיקטטורה שבראשה עומד האוצר. הרי בינינו - עם הכנסת שלנו איש לא ישים לב".

לדברי חטב, "לשוק הטלוויזיה בישראל נדרשות מספר שנים של שקט ויציבות - ההפך הגמור מהרפורמות השונות המוצעות מדי שנה על-ידי משרד האוצר. שנית, אם משרד האוצר פעיל כל-כך בתחום התקשורת, האם יש צורך בהמשך קיומם של משרד התקשורת, המועצה לשידורי כבלים ולוויין ומועצת הרשות השנייה? האם משרד האוצר באמת מבין יותר מכולם מה טוב לתחום התקשורת בישראל?

"שלישית, לא יעלה על הדעת שחבורת ילדים אנרגטיים ממשרד האוצר, ועוד מספר פקידים בכירים המסתתרים מאחוריהם, יהפכו את שוק הטלוויזיה בישראל ואת תחום התוכן הישראלי למגרש הניסויים הכלכלי שלהם - וכל זאת באמצעות חוק ההסדרים השפל והמתועב, אשר מבקש לבצע מעקף לדיון מקצועי וציבורי ארוך ומעמיק הנדרש להתקיים בסוגיות ממין אלה, ואשר צריכים לקחת בו חלק כל הצדדים הנוגעים בדבר".

בעניין פרסום בכבלים ובלוויין טוען חטב, כי "התרת שידור פרסומות לכבלים וללוויין תפר את האיזון הקיים בין מקורות ההכנסה של גופי השידור השונים בישראל בצורה אסונית, אשר תביא במקרה זה להתמוטטות מקורות ההכנסה של זכייני הטלוויזיה המסחרית. התוצאה הישירה תהיה קריסת תחום התוכן הישראלי והפקות המקור הישראליות".