ערוץ 1 הרים את הכפפה: ישדר את הסרט "שיטת השקשוקה" על משפחת עופר

מרשות השידור נמסר כי הסרט של מיקי רוזנטל מעלה בעיה חשובה, וכי "מתפקידיו של השידור הציבורי להביא לידיעת הציבור גם נושאים שנויים במחלוקת שהערוצים המסחריים אינם מעוניינים לשדר"

ערוץ 1 הרים את הכפפה שאחרים סירבו להרים: הוועד המנהל של רשות השידור החליט הערב (ב') לשדר בערוץ הראשון את הסרט "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל, העוסק במשפחת עופר. 6 מתוך 7 חברי הוועד המנהל ברשות הצביעו בעד, ואילו אחת התנגדה.

מרשות השידור נמסר כי חברי הוועד המנהל של הרשות סבורים כי הסרט מעלה בעיה חשובה, וכי "העובדה שלא נמצא ערוץ שהסכים לשדרו היא כשלעצמה בעייתית. מתפקידיו של השידור הציבורי להביא לידיעת הציבור גם נושאים שנויים במחלוקת, שהערוצים המסחריים - מסיבות שלהם - אינם מעוניינים לשדר".

הוועד המנהל קיבל דיווח מהיועצת המשפטית של רשות השידור וממנכ"ל הרשות, מוטי שקלאר, שמינה שני עובדים בכירים לאשר שינויים מסוימים בסרט טרם שידורו. שקלאר הוא גם זה שלקח את ההחלטה לשדר את הסרט.

הסרט "שיטת השקשוקה" גרר עימו פרסום רב עוד הרבה לפני שידורו, וזאת בשל מאבק חריף בין משפחת עופר - שניסתה במלא כוחה למנוע את שידור הסרט - לבין רוזנטל, מאבק שהגיע גם לבית המשפט.

לאחר שחברת הלווין yes, שהיתה אמורה לשדר את הסרט, חזרה בא מכוונה זו - ניהל רוזנטל מגעים לשידורו בערוצים אחרים. עתה, כאמור, נראה כי בערוץ הראשון הרימו את הכפפה שערוצים אחרים סירבו להרים.