האוצר מתנגד לדרישת משרד התקשורת לתוספת כוח-אדם לצורך יישום דו"ח גרונאו

משרד התקשורת פנה למשרד האוצר וביקש אישור לשמונה תקנים לצורך הקמת צוות יישום ייעודי למסקנות - באוצר לא מוכנים לאשר אפילו תוספת של תקן אחד נוסף

המלצות ועדת גרונאו שהתקבלו לפני כשבועיים על-ידי שר התקשורת, אריאל אטיאס, עשויות להישאר בגדר המלצות בלבד לזמן רב לאור מחלוקת קשה משרד האוצר למשרד התקשורת סביב הקצאת המשאבים הנדרשים ליישום הדו"ח.

ל"גלובס" נודע כי משרד התקשורת פנה למשרד האוצר וביקש אישור לשמונה תקנים לצורך הקמת צוות יישום ייעודי למסקנות, אך נתקל בהתנגדות חריפה של האוצר שלא מוכן לאשר אפילו תוספת של תקן אחד נוסף.

ועדת גרונאו קבעה בהמלצותיה כי יידרש צוות ליישום המלצות הדו"ח וזאת על רקע העבודה שנדרשת להכנת התשתית הכלכלית והמשפטית לצורך יישום ההמלצה המרכזית של השוק - פירוק רשת הגישה של בזק ומתן אפשרות למתחרים לחכור ממנה קווים מהמרכזייה לבית הלקוח (Unbundling).

המלצת הוועדה הייתה: "הוועדה ממליצה שיועמדו לרשות משרד התקשורת המשאבים הדרושים להפעלת צוות שיתמסר באופן בלעדי להכנת התשתית המשפטית והתעריפית הנדרשת להקמת רובד סיטונאי במגזר הנייח ואשר יוקנו לו סמכויות מיוחדות אשר יאפשרו פיקוח יעיל על יישום המהלך. כמות המשאבים תקבע באופן המאפשר הפעלת צוות בהיקף המתבסס על הניסיון הבינלאומי". יש לציין כי הוועדה הקצתה כשנה וחצי להכנת התשתית ליישום פירוק רשת.

משרד התקשורת טוען זמן רב כי אין לו את המשאבים הנדרשים כדי לטפל בשוטף, ולכן ודאי שאין לו את היכולת לעסוק בנושא כל כך סבוך ומורכב בכוחותיו הוא.

אך, כאמור, עמדת משרד התקשורת התקבלה בהתנגדות מוחלטת על ידי משרד האוצר לאחר שהתבקשו תקנים לשמונה אנשים. לטענת משרד האוצר, משרד התקשורת יכול לעשות את העבודה הנדרשת בעצמו ובסיוע חברת ייעוץ חיצונית שמתמחה בנושאים דומים אך בשום פנים ואופן לא על-ידי הגדלת מספר העובדים.