אדם שמצא דיסק און-קי של רו"ח סווירי ודרש תשלום על השבתו - הורשע בסחיטה באיומים

משה פלסטר מצא את הדיסק ברחוב בו שוכן משרדו של רו"ח ראובן סווירי בר"ג ; הוא שלח דוא"ל אנונימי לסווירי, בו דרש 500 דולר עבור השבתו - ואיים כי אחרת יספר ללקוחותיו של סווירי שמידע אודותיהם מתגלגל ברחוב

בית משפט השלום בתל-אביב הרשיע מהנדס מחשבים בסחיטה באיומים, לאחר שמצא ברחוב "דיסק און-קי" (זיכרון נייד) של רו"ח ראובן סווירי, ודרש תשלום תמורת החזרתו, אחרת יספר ללקוחותיו של סווירי שמידע אודותיהם מתגלגל ברחוב. סווירי כתב באחרונה עבור אגף שוק ההון באוצר דו"ח ביקורת על קרן הפנסיה הע"ל הוותיקה.

משה פלסטר מצא את הדיסק במצב פגום ומעוך ברחוב בו שוכן משרדו של סווירי ברמת-גן. הוא שלח דוא"ל אנונימי לסווירי, בו דרש 500 דולר עבור השבתו, וציין כי המידע העסקי שעל הדיסק הוערך עבורו בסכום זה.

סווירי השיב לו שלדעתו מדובר בסכום גבוה, ופלסטר ענה: "לצערי אני חולק על דעתך. אני לא בטוח למשל שאנשים ממשרד פוגל-לוין ישמחו לדעת שהמידע עליהם מסתובב חופשי". בשלב זה התלונן סווירי במשטרה והונחה לנהל מו"מ עם פלסטר ולשלם את הסכום הנדרש.

איום ממשי

השליח ששיגר פלסטר עם הדיסק נעצר, אך נמצא כי לא היה מעורב בפרשה. פלסטר שיגר דוא"ל נוסף, בו כתב לסווירי: "חבל שאתה לא מכבד הסכמים. מעניין לאן המידע העסקי שאיבדת ברחוב ברשלנותך הרבה עלול להגיע". סווירי חשש שפלסטר ישאיר עותק בידו, ולכן שב ופנה למשטרה.

פלסטר טען להגנתו, כי חילופי התכתובות היו מו"מ עסקי, שעניינו דרישה לגיטימית מצידו לקבלת תמורה כספית הולמת עבור העבודה שהשקיע בשחזור הדיסק.

השופטת רחל גרינברג דחתה את גירסתו של פלסטר, וקבעה כי מקריאת התכתובות עולה בבירור שלא מדובר באמירות לגיטימיות במהלך מו"מ. "הנאשם לא מזכיר באף אחד מ-30 המיילים, ולו ברמז, כי הוא דורש את הכסף תמורת שחזור המידע", ציינה.

לדבריה, "תוכן המיילים אינו מהווה עצה או המלצה לסווירי, אלא איום של ממש שהיה בו לעורר בליבו של אדם סביר באותן הנסיבות, חשש כבד ומורא מפני חשיפת המידע הנוגע ללקוחותיו. מידע הפוגע בפרטיותם ועלול להזיק להם וחשיפת העובדה שהדיסק עם המידע התגלגל ברחוב, היתה פוגעת ללא ספק במוניטין המקצועי ובפרנסתו של סווירי". (ת.פ. 5496/07).