פשרה בייצוגית לאישור: הדקה ה-90 תעניק ללקוחותיה זיכויים בסך 35 שקל למשך שנה

סך הזיכויים יהיה 28% מהסכום שנגבה ביתר מהלקוחות בשנים 1998-2007 בגין דמי טיפול

חברת הדקה ה-90 תעמיד לרשות צרכניה שוברי זיכוי אלקטרוניים לרכישת שירותי תיירות באמצעות אתר האינטרנט שלה על סך 35 שקל כל אחד, שתוקפם למשך שנה. הסך הכספי הכולל של הזיכויים יעמוד על 28% מסכום הגבייה ביתר, שנגבה מכל מי שרכש מהחברה שירותי תיירות בתאריכים 29.8.98-31.3.07 בגין דמי גביית כרטיס אשראי או דמי טיפול, שלא נכללו במחירים הנקובים בדף הבית של אתר החברה. כך נקבע בהסכם פשרה בבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד החברה, שהוגש לאישור בית המשפט המחוי בתל-אביב.

התובע, עו"ד אלי גור, טען כי הדקה ה-90 הטעתה את צרכניה והפרה את חובת הצגת המחיר הכולל על-פי חוק הגנת הצרכן, בכך שלא כללה במחירים הנקובים באתר את עלות דמי גביית כרטיס אשראי ו/או דמי טיפול; וכן במהלך תקופה מסוימת גבתה סכומים אלה בהתאם למספר הנוסעים.

החברה הכחישה את טענות התובע, ובדצמבר 2006 ניתן פסק דין הדוחה את הבקשה לאישור התביעה כייצוגית. התובע הגיש ערעור לבית המשפט העליון, ולאחר הגשת הערעור ניהלו הצדדים מו"מ, בסיומו הושג הסכם הפשרה.

בהסכם נקבע עוד כי שוברי הזיכוי יפורסמו באתר והגישה אליהם תהיה באמצעות קישורית (לינק); השוברים יהיו ניתנים למימוש על-ידי לקוחות שירכשו שירותי תיירות בארץ או בחו"ל באמצעות האתר; בכל עסקה ניתן יהיה לממש שובר זיכוי אחד; ולא יותר שימוש ביותר משובר אחד ללקוח.

הצדדים מבקשים מבית המשפט למנות כמומחה את ד"ר שמחה סדן, שיקבע את הסכום הכולל שנגבה ביתר, ממנו ייגזר הסך הכספי הכולל של הזיכויים. הצדדים ממליצים לשלם לתובע הייצוגי גמול בשיעור של 1.75% מהיקף הגבייה הכולל ביתר; ושכר טרחה לבאי-כוחו, עוה"ד אבי אביזמל ויוסף יפרח, בשיעור של 5.25% מהיקף הגבייה הכולל ביתר. (ת.א. 2154/05).