ב-UBS מורידים את מחיר היעד למניית כי"ל ב-12% ל-83 שקל למניה

את ההמלצה מותירים ב"קנייה" ; בפריזמה מעדכנים המלצתם על המניה ל"קנייה" מ"נייטרלי" ומעלים את מחיר היעד למניה ל-70 שקל למניה, המשקף פרמיה של 49% למחיר המניה

בבית ההשקעות פריזמה מפרסמים היום (ד') סקירה מעודכנת על מניית כימיקלים לישראל . בפריזמה מעדכנים המלצתם על המניה ל"קנייה" מ"נייטרלי", ומעלים את מחיר היעד למניה ל-70 שקל למניה, לעומת המלצה קודמת של 68 שקל.

"פעם אופוריה ופעם דפרסיה", אומרים בפריזמה ומתכוונים ליחסם של המשקיעים למניה. זאת מפני שלעיתים מחיר המניה משקף את הנצחת מחירי האשלג הנוכחיים, כפי שהם צפוייה להישאר, ולעיתים משקף מחיר המניה קריסה קרובה של מחיר האשלג.

האנליסט אורי וויסבורד מעריך כי, שיווי המשקל בתעשיית האשלג לא יישאר בטווח הארוך בסביבת רווחיות תפעולית של כ-50%. בסופו של דבר ההיצע יגדל, מחירו יירד וכך גם רווחיות הענף.

בפריזמה מעריכים כי התוצאות של כי"ל במחצית השנייה, צפויות להיות חזקות אפילו יותר מאלה של הראשונה, ורווחיותה של החברה צפויה לשבור שיאים, כתוצאה מעליית מחירי המכירה, התחזקות הדולר, ירידת מחירי האנרגיה והגופרית וירידת מחירי ההובלה. כמו כן, מעריכים בפריזמה כי נתוני הבסיס לא צפויים להשתנות בקרוב - היצע מוגבל של אשלג, ביקוש חזק ורמות מלאי נמוכות של גרעינים, מה שעומד לטובתה של כי"ל.

ב-UBS דווקא מורידים את מחירי היעד למניה

בבנק השוויצרי, UBS, דווקא מורידים את מחיר היעד למניית כי"ל ב-12% ל-83 שקל למניה, לעומת מחיר יעד קודם של 95 שקל למניה. את ההמלצה מותירים בבנק ב"קנייה".

הירידה במחירי הסחורות, המשפיעה על קביעת מחירי הדשנים צפויה, להערכת האנליסט רוני בירון, להשפיעה אף היא על תוצאותיה של כי"ל.

גם ב-UBS מציינים את ההיצע המוגבל של האשלג, שדוחף את מחירו של המינרל כלפי מעלה, לטובתה של כי"ל. כן מציין בירון, את השביתה המתמשכת במכרותיה של פוטאש הקנדית, שנותנת אותותיה גם על כי"ל.

ואם הזכרנו את המלאי המוגבל של האשלג, נציין כי בסוף אוגוסט, נותרו רק 825 אלף טון של אשלג, כמות שפל של כל הזמנים. המלאי החודשי ירד ב-21% לעומת החודש הקודם, ו-33% לעומת כמות השיא של המלאי השנה.

לפיכך, "מחירי האשלג צפויים להישאר ברמות הגבוהות שהם מציגים לאחרונה", ציינה פיי לי, אנליסטית בבנק RBC הקנדי. "בהתחשב בכמויות המוגבלות ובצרכים של החקלאים, המחירי לא צפויים לרדת בקרוב", הוסיפה.

[להמלצות אנליסטים]