דיסקונט תובע 7.2 מיליון שקל מגיורא גזית בשל ערבות לחובות חברת לוגכים

לדברי הבנק, גזית - שהינו מנהל בחברת לוגכים - חתם על כתב ערבות מתמדת ללא הגבלה בסכום לכל חוב של החברה ; ביהמ"ש נעתר לבקשת הבנק להטיל עיקולים על נכסי הנתבעים עד לגובה סכום התביעה

גיורא גזית, לשעבר יו"ר ומנכ"ל בנק הפועלים , מנאשמי פרשת ויסות מניות הבנקים, נתבע לשלם לבנק דיסקונט יחד עם חברת לוגכים מרעננה סך של כ-7.2 מיליון שקל.

לדברי הבנק, גזית, שהינו מנהל בחברת לוגכים, חתם על כתב ערבות מתמדת ללא הגבלה בסכום לכל חוב של החברה, ולאחר שזו הפרה את חוזה התנאים בחשבונות העו"ש - הועמדו מלוא חובותיה בחשבונות אלה בסך של כ-7.2 מיליון שקל לפירעון מיידי. התביעה הוגשה בסדר דין מקוצר והנתבעים טרם הגישו בקשת רשות להתגונן.

בתוך כך, שופט המחוזי בתל-אביב, ד"ר עמירם בנימני, נעתר לבקשת הבנק להטיל עיקולים על נכסי הנתבעים עד לגובה סכום התביעה. בבקשת העיקול טען הבנק כי בינואר 2008 ניתן נגד גזית בביהמ"ש השלום פסק דין, המחייבו לשלם לבנק כ-500 אלף שקל, וגזית הגיש בקשה לבטל את פסק הדין בטענה כי הוא מנהל משא-ומתן עם הבנק להסדרת חובו. אלא, שלדברי הבנק, גזית לא הגיע לכל הסדר עם הבנק ולא שילם דבר על חשבון חובו.

בבקשה נאמר עוד כי גזית וחברת לוגכים מתעלמים מדרישות הבנק לפרוע את חובותיהם, ובכך מודים למעשה כי אין בכוונתם או ביכולתם לפרוע את החובות. הבנק הביע חשש כי הם יפעלו להברחת זכויותיהם ונכסיהם כדי להתחמק מתשלום חובם בהינתן פסק דין נגדם.