לקוחה תשלם 20 אלף שקל לעורך דינה לשעבר לאחר שכינתה אותו "רמאי ושקרן"

ביהמ"ש: "טענות נגד עו"ד לפיהן הוא רמאי ושקרן - יש בהן משום הטלת דופי חמור בכישוריו המקצועיים וביושרו האישי ועלולות הן לפגוע בעיסוקו, וזאת לנגד עיני חבריו למקצוע ובנוכחות לקוחות פוטנציאליים"

בית משפט השלום בתל-אביב חייב אישה לפצות את עורך דינה לשעבר בסכום של 20 אלף שקל בגין הוצאת דיבה, לאחר שכינתה אותו במשרדו "רמאי ושקרן".

עו"ד רענן מזרחי ייצג את בעלה לשעבר של חנה שלום-דהן בענייניו המשפטיים בבית המשפט למשפחה. במהלך פגישה בין הזוג דהן למזרחי במשרד עורכי הדין, החלה שלום-דהן לתקוף את מזרחי: "הוא רמאי! הוא שקרן! הוא מכר את אורי (בעלה לשעבר) תמורת כסף ובכסף הזה ערך בר מצווה לבן שלו! אם ערכת בר מצווה לבן שלך בכסף שקיבלת, הלוואי שתקנה בכסף הזה את הקבר של הבן שלך! הוא גנב ורמאי עם רישיון".

מזרחי טען כי שלום-דהן צעקה בקולי קולות עד כדי כך שכל עורכי הדין במשרדו ובמשרדים הסמוכים התאספו כדי לברר מה פשר המהומה. שלום-דהן לא הכחישה כי אכן אמרה את הדברים, אך טענה כי דבריה נאמרו בלהט הרגע, תוך כדי סערת רגשות ולאחר שספגה איומים והשפלות מצד מזרחי ועורכי דין ממשרדו. כן טענה להגנת אמת דיברתי.

השופטת חנה ינון קבעה כי "טענות כנגד עורך דין לפיהן הוא רמאי ושקרן, יש בהן משום הטלת דופי חמור בכישוריו המקצועיים וביושרו האישי, ועלולות הן לפגוע בעיסוקו ובמקצועו, לבזותו ולהשפילו, וזאת לנגד עיני חבריו למקצוע ובנוכחות לקוחות פוטנציאליים".

השופטת הוסיפה כי הלקוחה יכולה להגיש תביעת רשלנות אם יש לה טענות בנוגע לייצוג שקיבלה, ובכל מקרה "ניתן היה להשיג את המטרה שבבסיס הפרסום, קרי: חשיפת האמת, לשיטת הנתבעת, בלא צורך בהעלבה ובביזוי של התובע ברבים". (ת.א. 22913/06).