מורגן סטנלי מבקש מימון מסין וסינגפור; מנהל במקביל משא ומתן עם וואכוביה וסיטיגרופ

(עדכונים שוטפים) בנק CITIC הסיני הכחיש את הידיעה לפיה הוא מנהל משא ומתן עם מורגן סטנלי ; גם HSBC מתעניין ברכישת בית ההשקעות האמריקני ; מניית מורגן סטנלי צנחה אמש ב- 26.2% ; גולדמן זאקס נפלה 13.9% ; סיטיגרופ איבדה מערכה 10.9% ; ג'ון מאק, המנכ"ל, מתעקש לשמור על מורגן סטנלי כבית השקעות עצמאי

מורגן סטנלי , אחד משני בתי ההשקעות העצמאיים הנותרים בארה"ב, נמצא במשא ומתן לקבלת הון מבנקים בסין, וכן מהבנק הבריטי הונג קונגי HSBC . כך מדווחת רשת CNBC. בנוסף, GIC - קרן ההון של ממשלת סינגפור, הודיעה כי היא עשויה להשקיע בבית ההשקעות המקרטע.

מנכ"ל מורגן סטנלי, ג'ון מאק, מנהל במקביל משא ומתן עם בכירים בסיטיגרופ ו-וואכוביה , באשר למיזוג אפשרי עם אחד מהבנקים. עם זאת, מאק מתעקש לשמור על מורגן סטנלי כבית השקעות עצמאי. מנכ"ל מורגן סטנלי מתכוון למכור חלק מנכסי בית ההשקעות לבנק סיני, אך נכון לעכשיו, בנק CITIC (סימול: 6000030 בשנחאי) הודיע כי הוא אינו מנהל משא ומתן עם מורגן סטנלי.

הניו יורק טיימס פרסם אמש, לאחר נעילת המסחר בוול סטריט, כי בית ההשקעות מורגן סטנלי נמצא במגעים ראשוניים למיזוג עם בנק וואכוביה . בנקים אחרים עדיין מביעים התעניינות ברכישת בית ההשקעות.

מורגן סטנלי פרסם שלשום (ג') את דו"חות הרבעון השלישי, כ-12 שעות לפני המועד המתוכנן, כדי להרגיע את המשקיעים לפני פתיחת המסחר היום. קולם קלהר, מנהל הכספים הראשי של מורגן סטנלי, אמר אחרי פרסום הדו"חות כי "השוק פועל מתוך פחד ושמועות". קלהר הדגיש כי הבנק ממשיך לשמור על אמונו במודל הברוקר-דילר, ודחה את הטענה שמורגן סטנלי צריך להתמזג עם בנק מסחרי.

מניות מורגן סטנלי וגולדמן זאקס , בתי ההשקעות הגדולים ביותר בוול סטריט, ירדו אמש בשיעורים החדים ביותר אי פעם, על רקע ההחלטה של הממשל האמריקני להלאים את AIG, ולאחר פשיטת הרגל של ליהמן ברדרס והרכישה של מריל לינץ' על ידי בנק אוף אמריקה .

מניית בנק סיטיגרופ שחתה עם הזרם וירדה ביחד עם שאר המניות הפיננסיות בוול סטריט. מניית מורגן סטנלי צנחה ב-26.2% וגולדמן זאקס נפלה 13.9%. בית ההשקעות גודלמן זאקס דיווח אתמול על ירידה של 70% ברווחי הרבעון השלישי, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בנק ההשקעות השני בגודלו בארה"ב, שוקל אם לשמור על עצמאותו, או להתמזג עם בנק אחר, לנוכח התנודתיות החדה שנרשמה לאחרונה במחיר מנייתו. בכירים במורגן חוששים שזיגזוג נוסף במחיר המניה עלול לאלץ את הבנק לשנות כיוון, ולחפש שותף למיזוג בדמות בנק בעל רמת הון טובה.

"מבצע החילוץ הממשלתי של AIG סייע לשווקים להימנע מהתרחיש הגרוע ביותר, אך העובדה שהגוף היחיד שהיה מוכן לעזור לחברה היה הממשל, ממחישה את חומרת הבעיה", אמר צ'וי סאונג-טק, אנליסט ב-SK סקיוריטיס בסיאול. הוא הוסיף כי "הדיווחים שמורגן סטנלי שוקל להתמזג עם בנק מסחרי מאששים חששות כאלה, והשחקנים בשוק תוהים כעת אם גם גולדמן זאקס חסין מפני הסכנה. האווירה בשוק עלולה להשתנות מרגע לרגע".