בכירים במס הכנסה לבג"ץ: סמנכ"לית קשרי לקוחות "תפרה תיקים" לעובדים

עתרו בדרישה להעמיד לדין משמעתי את סמנכ"לית קשרי לקוחות ברשות המסים, יעל שביט ; לטענתם, תלונותיהם בגין מעשים חמורים לכאורה של שביט כלל לא טופלו בידי נציבות שירות המדינה

שני עובדים בכירים במס הכנסה עתרו לבג"ץ בדרישה להעמיד לדין משמעתי את סמנכ"לית קשרי לקוחות ברשות המסים, יעל שביט. לטענתם, תלונותיהם בגין מעשים חמורים לכאורה של שביט כלל לא טופלו בידי נציבות שירות המדינה. "הדברים תמוהים, מחייבים הרמת גבה והדעה סובלת אף השערות חמורות יותר", טוענים השניים.

השניים - עדי זיידמן, סגן פקיד שומה טבריה , ותרצה גורטלר, מנהלת מחלקה - טוענים כי שביט, בהיותה מבקרת הפנים של אגף מס הכנסה, צברה יכולת תמרון בלתי מוגבלת, לרומם או להפיל מי מעובדי רשות המסים שלא היה מבין מקורביה, או חושף שחיתות כלפי מי שהיה ממקורביה. זאת, בדרך של תפירת תיקים, ביצוע חקירות פנים פיקטיביות כלפי המתלונן, שימוש בכלים שעמדו לרשותה כדי להתנכל לעובדים - או כדי להכפישם או כדי למנוע קידומם. כך, לדבריהם, פעלה נגדם, לאחר שהתלוננו נגד מקורביה, וכך פעלה גם נגד עובדים נוספים.

שביט מסרה בתגובה באמצעות דוברת רשות המסים: "העתירה היא התקפה כוזבת והזויה של גורמים מבוקרים נגד גורמי הביקורת. יש להניח, שבמסגרת העתירה יחשפו הממצאים המלאים שנמצאו ביחס לכל אחד מן העותרים, וכך תתברר התמונה האמיתית במלואה.אני דוחה בתוקף את הטענות האישיות המופרכות כלפי. המוניטין, וההערכה הרבה לה זכיתי בתקופת כהונתי ולאחריה מדברים בעד עצמם. דרך עבודתי גם צוינה לשבח בדו"ח של נש"מ וגם בדו"ח מבקר המדינה".