ליאו ליידרמן: "לישראל פוטנציאל גדול להיות יעד השקעה אטרקטיבי כאשר המצב יירגע"

לדברי ליידרמן, על פי אינדיקטורים רבים, נראה שהמשק הישראלי יהיה בין הפחות פגיעים למשבר הפיננסי וההאטה הגלובליים ; אמנם מדדי המניות ירדו דולרית מתחילת השנה בשיעורים דומים לאלה בחו"ל, אך ישראל מצטיינת השנה בתשואות נאות באפיקים הסולידיים ובערך המטבע

למרות המשבר הפיננסי הקשה בוול סטריט, החליטו ראשי בורסת נאסד"ק, שספגה אתמול ירידה חדה של כ-5% ומאיים לחצות את רף 2,000 הנקודות למטה, שלא לבטל את הכנס השלישי לשיתוף פעולה בינה לבין הבורסה בתל אביב, שיצא היום לדרך.

ברשימת הנואמים, שעשו את דרכם לניו יורק, ניתן לזהות את הצמרת הכלכלית בתחום הטכנולוגיה, התעשייה והאחזקות הישראלית: עקיבא מוזס, נשיא ומנכ''ל כי''ל; אסי ברטפלד, מנכ''ל קבוצת דלק; ארז ויגודמן, נשיא ומנכ''ל קבוצת שטראוס; עופרה שטראוס, יו''ר דירקטוריון שטראוס; אפי רוזנהויז, מנכ''ל שופרסל; דורון בירגר, נשיא ומנכ''ל אלרון, ורוני סופר, נשיא גזית גלוב ארה''ב. בנוסף, הצטרפו למפגש כמה סמנכ''לים מחברות כגון אלביט, נייס, אורבוטק וריטליקס.

פרופ' ליאו ליידרמן, היועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, אשר הרצה בנושא כלכלת ישראל אמר בכנס, כי "לישראל פוטנציאל גדול להיות אחד מיעדי ההשקעה האטרקטיביים ביותר כאשר המצב בשוק ההון הגלובלי יתייצב ויירגע. זו מסקנה ברורה מפגישות רבות עם משקיעים גלובליים בשבוע סוער זה בארה"ב".

לדברי ליידרמן, על פי אינדיקטורים רבים, נראה שהמשק הישראלי יהיה בין הפחות פגיעים למשבר הפיננסי וההאטה הגלובליים. אמנם מדדי המניות ירדו דולרית מתחילת השנה בשיעורים דומים לאלה בחו"ל, אך ישראל מצטיינת השנה בתשואות נאות באפיקים הסולידיים ובערך המטבע.

"כלכלת ישראל נתפסת כיום כיציבה וכמתבססת על יסודות חזקים. ירידה מתמשכת ביחס החוב הציבורי לתוצר, איזון בחשבון השוטף, היעדר מצב 'בועתי' בשוק הנדל"ן ושמירה על אינפלציה נמוכה - כל אלה גורמים בסיסיים חיוביים המצמצמים את פגיעות המשק לזעזועים", הסביר ליידרמן.

באשר למשבר הפיננסי העולמי, טען פרופ' ליידרמן כי "קשה לחזות כיצד ומתי משבר זה יסתיים. וול סטריט עוברת תוך כמה ימים שינויים מבניים אשר ישנו את כל מפת הפעילות והשחקנים במגזר הפיננסי, שבמדינות אחרות לוקח עשור או שניים לבצעם. ייקח עוד זמן עד ששוק ההון שם יתייצב במה שתהיה מתכונתו החדשה".